جامع خبر:دبیر اول سفارت جمهوری بلغارستان در تهران گفت: انتشار تمبر مشترک با ایران در دستور کار ما است. به گزارشجامع خبر؛ «ژیوکو کانچف» روز یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش نخستین نمایشگاه تمبر در موزه ارتباطات تهران، درباره اهمیت تمبر گفت: تمبر سمبلی است که قرن ها باقی می ماند، به سراسر جهان سفر می […]

جامع خبر:دبیر اول سفارت جمهوری بلغارستان در تهران گفت: انتشار تمبر مشترک با ایران در دستور کار ما است.

به گزارشجامع خبر؛ «ژیوکو کانچف» روز یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش نخستین نمایشگاه تمبر در موزه ارتباطات تهران، درباره اهمیت تمبر گفت: تمبر سمبلی است که قرن ها باقی می ماند، به سراسر جهان سفر می کند و نوعی پیام آور و سفیر فرهنگی است.
وی افزود: تمبر، نماد هر کشوری محسوب می شود و اطلاعات ارزنده ای در مورد آن کشور به سایر ملل می دهد.
کانچف ادامه داد: این نمایشگاه مثال جالبی است از اینکه چگونه فرهنگ می تواند در تحکیم روابط میان کشورها سهم داشته باشد و افزایش شناخت و تبادل اطلاعات از مسیر آن، زمینه را برای توسعه همکاری در دیگر بخش ها فراهم می کند.
دبیراول سفارت جمهوری بلغارستان در تهران همچنین به امضای یادداشت تفاهم همکاری با شرکت پست ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه شروع یک همکاری درازمدت و پرثمر میان ۲ کشور باشد.
نخستین نمایشگاه «تمبر، سفیر دوستی» با مشارکت ۶ کشور ایران، اتریش، بلغارستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح روزیکشنبه ۲۸ آذر در موزه ارتباطات تهران گشایش یافت.
در این نمایشگاه که به مدت یک هفته در موزه ارتباطات واقع در خیابان امام خمینی(ره) برپا است، تمبرهای پنج سال اخیر کشورهای نامبرده در معرض دید عموم قرار گرفته است.
کهن‌ترین تمبر رسمی ایران معروف به «تمبر باقری» در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار، در سال ۱۲۴۷ خورشیدی (برابر با ۱۸۶۸ میلادی) منتشر شده‌ است. نقش این تمبر نشان رسمی دولت وقت ایران «شیر و خورشید» است که درون دایره‌ای قرار گرفته و در چهارگوشه آن بهای هر تمبر به فارسی درج شده‌ است.
هنر تمبر شناسی را در زبان های لاتینی و بیشتر زبان های زنده‌ی جهان فیلاتلی Philately و کسی را که به این هنر می پردازد Philatelist و آنچه را که مربوط به این هنر باشد Philatelic می نامند.
در سه سال گذشته ۳۰ تمبر در کشور به ثبت رسیده است.