جامع خبر:تفاهمنامه همکاری مشترک میان بورس کالای ایران و بورس کالایی و مشتقه اندونزی امضا شد. به گزارش جامع خبر به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران؛ امروز نشستی رسمی میان هیات بلندپایه کشور اندونزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور رئیسان اتاق های بازرگانی دو کشور، «مگان ویدجاجا» مدیرعامل […]

جامع خبر:تفاهمنامه همکاری مشترک میان بورس کالای ایران و بورس کالایی و مشتقه اندونزی امضا شد.

به گزارش جامع خبر به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران؛ امروز نشستی رسمی میان هیات بلندپایه کشور اندونزی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور رئیسان اتاق های بازرگانی دو کشور، «مگان ویدجاجا» مدیرعامل بورس کالایی و مشتقه اندونزی، «نورسلام» مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اندونزی و هیات بخش خصوصی ایران برگزار شد.
این تفاهمنامه با هدف تسهیل تجارت میان دو کشور، ایجاد سازوکاری برای همکاری بلندمدت از طریق توسعه کانال های ارتباطی، پرورش روابط مداوم بین دو بورس کالایی و توسعه بازار مالی ایران و اندونزی و همچنین برای کمک به تنظیم بازارهای مالی هر دو کشور امضا شد.
«جوکو ویدودو» رییس جمهوری اندونزی، به همراه هیاتی اقتصادی از دیروز به ایران سفر کرده است.
اندونزی بزرگ ترین مجمع الجزایر جهان است که در جنوب شرق آسیا قرار دارد.
نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۴.۸ درصد بود و پیش بینی شده است این نرخ رشد در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ترتیب به ۵.۱ و ۵.۳ درصد افزایش یابد.
در هفت ماهه امسال، جمهوری اسلامی ایران ۷۳ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۲۰۵ دلار به اندونزی صادرات داشت و در همین زمان از این کشور ۸۲ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۳۶ دلار کالا وارد کرد.