جامع خبر:بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجه(سمات)، تفاهمنامه همکاری امضا کردند به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت؛ در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر هادی اخلاقی فیض آثار و دکتر محمدرضا محسنی […]

جامع خبر:بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجه(سمات)، تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت؛ در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور دکتر شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر هادی اخلاقی فیض آثار و دکتر محمدرضا محسنی مدیران عامل بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شد، طرفین در راستای توسعه بازار سرمایه در عرصه بین المللی توافق کردند.
دکتر هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک ملت در این مراسم، آمادگی کامل این بانک برای حمایت از بازار سرمایه در ابعاد داخلی و بین المللی خبر داد.
دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در این جلسه با قدردانی از مشارکت فعال بانک ملت در بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به پتانسیل های این بانک، کارهای خوبی را می توان در عرصه همکاری بازار پول و سرمایه انجام داد.
بر اساس این گزارش، هدف از انعقاد تفاهمنامه بین بانک ملت و سپرده گذاری مرکزی ، افزایش سطح همکاری فی ما بین به منظور توسعه بازار سرمایه کشور و ابزارها و نهادهای مرتبط با آن به ویژه در حوزه بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و جذب سرمایه گذاران خارجی در چارچوب قوانین و مقررات با رعایت اعمال نظارت های لازم، اعلام شده است.
در چارچوب این تفاهمنامه، بانک ملت به عنوان عضو اتاق پایاپای از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان بانک دریافت کننده خدمات سرمایه گذاران ممتاز و بانک عامل در حوزه بانکداری بین المللی و مدیریت حساب های کارگزار ی ارزی انتخاب شده است.
در عین حال در قالب تفاهمنامه مذکور، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نسبت به تعیین و معرفی بانک ملت به عنوان بانک عامل بین المللی خود جهت افتتاح حساب ارزی برای سرمایه گذاران خارجی به منظور انجام معاملات اوراق بهادار و معاملات کالا در بورس های ایران و همچنین نهاد ذیصلاح جهت انجام عملیات کارگزاری ارزی، تسویه و بازپرداخت اصلی و سود سرمایه گذاری و واریز حساب های سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران کره جنوبی اقدام خواهد کرد.
همکاری های فنی و تخصصی به منظور ایجاد درگاه سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه ایران در زمینه موارد تعیین شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی و ایجاد زمینه های لازم جهت فراهم کردن فرصت های جذب سرمایه گذاری خارجی و همچنین تامین مالی و تسهیل معاملات و ترتیبات ورود سرمایه های خارجی به بازار سرمایه ایران، از دیگر مفاد تفاهمنامه بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی است.
بر این اساس، شرکت سپرده گذاری مرکزی متعهد شده است تا حساب های ارزی بانک ملت در خارج از کشور را به سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران کره جنوبی، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار این کشور و بانک های طرف قرارداد بانک جهت معاملات اوراق بهادار اعلام کند.
بانک ملت نیز متعهد است تا پس از افتتاح حساب و واریز وجوه ارزی از سوی سرمایه گذاران خارجی با درخواست آنان، وجوه ارزی را به ریال تبدیل و بلافاصله به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی نزد این بانک واریز کند.
این گزارش حاکی است، تفاهمنامه مذکور به مدت دو سال شمسی دارای اعتبار است و با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.