جامع خبر:پژوهشگران برتر پست‌بانک ایران همزمان با هفته پژوهش و فناوری و در ششمین مراسم بزرگداشت این هفته که با حضور رئیس کل بانک مرکزی، دکتر صباغی عضو هیأت مدیره و داود کریمی مدیر امور سازمان‌و برنامه‌ریزی این بانک، مدیران ارشد نظام بانکی، استادان و پژوهشگران حوزه‌های پولی و بانکی برگزار شد مورد تقدیر قرار […]

جامع خبر:پژوهشگران برتر پست‌بانک ایران همزمان با هفته پژوهش و فناوری و در ششمین مراسم بزرگداشت این هفته که با حضور رئیس کل بانک مرکزی، دکتر صباغی عضو هیأت مدیره و داود کریمی مدیر امور سازمان‌و برنامه‌ریزی این بانک، مدیران ارشد نظام بانکی، استادان و پژوهشگران حوزه‌های پولی و بانکی برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط‌ عمومی پست‌ بانک ایران؛ در این مراسم از مسعود ساعی رئیس اداره کل تحقیقات و برنامه‌ریزی این بانک به عنوان مدیر پژوهشی منتخب نظام بانکی و عزت‌اله لطفی از پست‌بانک شعبه دره‌شهر استان ایلام با اهداء لوح و سکه تقدیر به‌عمل آمد.
بنابراین گزارش: ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در این مراسم در جمع پژوهشگران اقتصادی کشور ضمن تبریک هفته وحدت و هفته پژوهش گفت: پیوستن نظام بانکی به بانکداری بین‌الملل و رفع عقب ماندگی‌ها بسیار مهم و ضروری است و در این مسیر تفاوت‌ها و فاصله‌ها در بانک‌هائی مشخص است که در مسیر انطباق با استانداردها عملکرد بهتری داشته‌اند.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: تمرکز جدی بانک مرکزی در بازنگری نظام‌های نظارتی است که بخشی از آن در قالب صورت‌های مالی نمونه بانک مرکزی درسال ۹۴ به نظام بانکی ابلاغ شد. هدف بانک مرکزی در این مسیر استقرار کامل و پیاده‌سازی استانداردهای IFRS است که امیدواریم بازنگری بخش نظارت تا پایان ماه جاری به مرحله عملیاتی برسد.
وی اظهارداشت: ما باید در حوزه بانکی، فضائی را برای بهره‌مندی از دانش و توان علمی دانش‌آموختگان فراهم کنیم و محیطی مستعد را برای جذب ایده‌های نوآورانه و تقویت خلاقیت‌های فکری اندیشمندان‌مان مهیا کنیم.
رییس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی کشور یکی از عرصه‌های اصلی است که نیاز به تجاری‌سازی روزافزون ایده‌های ارزشمند علمی دارد و می‌تواند بستر مناسبی برای تبدیل ایده به عمل باشد. ایده‌هائی که می‌تواند از خلق یک رویه‌ خاص در نظام بانکی گرفته تا تولید یک سخت‌افزار و به‌کار‌گیری آن در این سیستم گسترده باشد.
سیف با اشاره به یکی از عوامل مؤثر در کاربردی سازی نتایج پژوهش‌ها و اهتمام بخش اجرائی به پیاده سازی نتایج خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بخش پژوهش بایستی همگام با نوآوری‌ها و دستاوردهای نوین بین‌المللی، محصولی علمی و کاربردی را به بخش اجرائی نظام بانکی ارائه دهد، بخش تصمیم‌سازی و اجرائی نیز باید خود را مصمم به پیاده‌سازی نتایج پژوهش‌ها کرده و در این مسیر اهتمام بیشتری داشته باشد. تردیدی نیست تا زمانی که پژوهش‌ها و تحقیقات موفق گام به عرصه اجرا و کاربردی‌سازی نگذارند و صرفاً در کتابخانه‌ها و آرشیوهای مؤسسات پژوهشی و دانشگاه‌ها محبوس باشند به هیچ عنوان نتایج مثبتی از بخش پژوهش عاید نظام بانکی نخواهد شد. البته این مهم زمانی جامه عمل می‌پوشد که تحقیقات کاربردی با کیفیت قابل قبول و در جهت نیازهای واقعی شناسائی شده در صنعت بانکداری انجام گیرد.
همچنین دکتر دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی نیز در این مراسم با تشریح دستاوردهای پژوهشی گفت: پژوهش تقاضا محور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به لزوم گسترده‌تر شدن چتر پژوهش در نظام بانکی تصریح کرد: تمرکز پژوهشکده بر انجام پژوهش‌های تقاضا محور و کاربردی است.
گفتنی است: این مراسم به منظور تقدیر از آثار پژوهشگران و مدیران منتخب شبکه بانکی و در سه بخش اثر برتر، پژوهشگر و مدیر پژوهشی منتخب در حوزه پول و بانک برگزار و از افراد برگزیده تقدیر به عمل آمد و در حاشیه آن نمایشگاهی از انتشارات و دستاوردهای پژوهشکده برپا شد.