جامع خبر:مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: با فراهم شدن زمینه نقل و انتقالات پولی از طریق کانال‌های بانکی ، بانک ملی ایران طی ۸ ماه نخست سال جاری با صدور بیش از ۳۱۰۰ فقره حواله بیش از یک میلیارد دلار حواله ارزی به سایر کشورهای جهان ارسال کرده است . به گزارش جامع خبراز […]

جامع خبر:مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد: با فراهم شدن زمینه نقل و انتقالات پولی از طریق کانال‌های بانکی ، بانک ملی ایران طی ۸ ماه نخست سال جاری با صدور بیش از ۳۱۰۰ فقره حواله بیش از یک میلیارد دلار حواله ارزی به سایر کشورهای جهان ارسال کرده است .
به گزارش جامع خبراز بانک ملی ایران محمدرضا حسین‌زاده گفت: ، با توسعه فعالیت‌های حوزه بین‌الملل این بانک و برقراری روابط کارگزاری ، ارائه خدمات ارز بازرگانی و صدور حواله ارزی بابت واردات کالا در این بانک رشد قابل ملاحظه ای را داشته است به طوری که طی ۸ ماهه ابتدای سال جاری ۷ر۲ برابر از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه و ۸ر۱ برابر از نظر مبلغ نیز رشد داشته و همچنین اعتبارات اسنادی گشایش شده نزد این بانک از نظر تعداد ۸ برابر و از نظر مبلغ ۷ برابر افزایش داشته است.
وی افزود: از دیگر اقدامات موثر حوزه بین الملل بانک ملی ایران، اعمال تمهیدات و اقدامات مستمر در تقویت حساب های این بانک نزد واحدهای خارج از کشور خصوصا در اروپا و آسیا بوده که زمینه ساز ارائه خدمات ارزی مساعدتری بوده است . برقراری روابط کارگزاری و ارائه تمامی خدمات ارزی در کشورهای حوزه اروپا و روسیه ، جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، ژاپن ، عراق ، چین ، افغانستان ، عمان ، هندوستان و کره جنوبی هم اکنون درحال انجام است .
به گفته حسین‌زاده، همچنین با اقدامات انجام شده و ارائه خدمات به سایر فعالان اقتصادی برای انتقال وجوه به داخل کشور و استفاده از آن برای مصارف گوناگون ، در این مدت مبالغ زیادی از طریق شعب بانک ملی ایران در خارج از کشور و سایر کارگزاران دریافت و به حساب‌های مربوطه واریز شده است. وی گفت: بانک ملی ایران درخصوص سایر خدمات ارزی نیز در این مدت بیش از ۲۵۰ هزار فقره خدمات فروش ارز سیاحتی و زیارتی ارائه کرده که ۳ر۱ برابر مدت مشابه در سال قبل بوده است