جامع خبر:کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سازمان رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران) محاسبه کارکرد مکالمه های تلفن ثابت به همراه را برمبنای نیم دقیقه تصویب کرد. به گزارش جامع خبر؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۶ درخواست اصلاح مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۲۳۷ در خصوص مبنای محاسبه تعرفه تلفن ثابت […]

جامع خبر:کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سازمان رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران) محاسبه کارکرد مکالمه های تلفن ثابت به همراه را برمبنای نیم دقیقه تصویب کرد.

به گزارش جامع خبر؛ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۶ درخواست اصلاح مصوبه شماره ۶ جلسه شماره ۲۳۷ در خصوص مبنای محاسبه تعرفه تلفن ثابت را بررسی و بندهایی از مصوبه مذکور را اصلاح و تصویب کرد:
بر اساس این اصلاحیه محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمه های تلفن ثابت داخل استانی بر اساس دقیقه انجام و محاسبه خواهد شد.
همچنین محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمه های تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه بر اساس زمان های نیم دقیقه ای محاسبه می شود.
براساس مصوبه قبلی، محاسبه کارکرد مشترکان برای همه مکالمه های تلفن ثابت داخل استانی براساس دقیقه انجام و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شد که با اصلاحیه اخیر عبارت «برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شد» حذف شده است.
در همین حال محاسبه کارکرد مشترکان برای همه مکالمه های تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه براساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر ۳۰ ثانیه به بالا نیم دقیقه گرد و محاسبه می‌شد که هم اکنون نیز این مصوبه به شکل « براساس زمان‌های نیم دقیقه‌ای» اصلاح شده است.
جدیدترین گزارش دفتر بررسی های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد تا پایان شهریور امسال ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور به ۳۸.۱۴ درصد افزایش یافته است.
مرکز آمار ایران در هفته های گذشته، تعداد خانوارهای روستایی با دسترسی به تلفن ثابت را چهار میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۷۰ خانوار معادل ۷۶.۳ درصد اعلام کرده است.
براساس این گزارش، تا پایان شهریور ماه ۳۰ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۸ شماره تلفن ثابت دایری در کشور ثبت شده است.