جامع خبر:رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری (جایزه جهانی تهران) در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری خبر داد. به گزارش جامع خبر، بابک نگاهداری درباره نهمین دوره جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری گفت: این جشنواره در روز ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری […]

جامع خبر:رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری (جایزه جهانی تهران) در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش جامع خبر، بابک نگاهداری درباره نهمین دوره جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری گفت: این جشنواره در روز ۲۱ و ۲۲ آذرماه سال جاری در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد که یک بخش از این جشنواره تقدیر از برگزیده‌های پژوهش و نوآوری است و بخش دیگر نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خواهد بود.
نگاهداری با اشاره به اینکه در این جشنواره ۵۰ غرفه شامل دانشگاه‌های سراسر کشور، سازمان‌ها و مناطق شهرداری تهران حضور دارند، همچنین غرفه‌هایی به مراکز تحقیقاتی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی اختصاص داده شده است.وی افزود: در نهمین دوره نمایشگاه پژوهش و نوآوری نمایشگاه عکس زنان و زندگی شهری به همراه پژوهش‌های ویژه شهرداری تهران که ظرف ده سال گذشته انجام شده است برگزار می‌شود که از ویژگی‌های خاص این دوره است.
رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به برگزاری سومین کنفرانس علمی در کنار جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری اشاره کرد و افزود: برای سومین سال پیاپی کنفرانس علمی که به این جشنواره اضافه شده است برگزار می‌شود که در این دوره کنفرانس به موضوع زنان و زندگی شهری پرداخته شده است.نگاهداری درخصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: حدود ۷۵۸۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی‌های اولیه ۴۱۳۵ اثر به مرحله اول داوری راه پیدا کرد. همچنین در این دوره ۲۴۰ اثر بین‌المللی برای این جشنواره ارسال شده است.

وی تاکید کرد: در این دوره از جشنواره برای تقویت بخش بین‌الملل جشنواره با ۵۰ دانشگاه و مجله فعال در حوزه شهری ارتباط برقرار کردیم. همچنین ۳۰ آژانس برنامه‌ریزی فعال در کشور فرانسه برای برگزاری این جشنواره نظرات خود را اعلام کردند.رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به ۱۳ محور اصلی این جشنواره، ادامه داد: محور ایثار و مقاومت و ارتقای فرهنگ شهروندی به محورهای سنوات قبلی این جشنواره اضافه شده است. در حال حاضر در حوزه معماری، ۸۷۸ اثر، حوزه ایمنی ۵۴۴ اثر، اقتصاد شهری ۴۵۵ اثر، سبک زندگی ۴۰۷ اثر و فرهنگ شهری ۳۰۶ اثر به جشنواره ارسال شده است.
نگاهداری درخصوص تعداد ارسالی به سومین کنفرانس علمی مدیریت شهری گفت: ۷۲۵ چکیده مقاله داخلی در قالب ۱۱ محور موضوعی و ۹۲ چکیده مقاله خارجی به جشنواره ارسال شده است. مجموعا ۳۷ کشور شامل انگلستان، فرانسه، آمریکا، مکزیک، چین، کنیا، مصر، سوریه، تونس و… در این جشنواره مشارکت فعال داشتند و مجموعا ۳۳۲ اثر بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
فرهادی دبیر نهمین جشنواره جایزه بین‌المللی تهران نیز درخصوص تاثیر این جشنواره بر بهبود عملکرد مدیریت شهری گفت: کلیه آثار پذیرفته شده در جشنواره مربوط به دو سال اخیر می‌باشد و جزو آثار برتر دنیا و کشورمان محسوب می‌شود تا پس از پایان این جشنواره جمع‌بندی و پیشنهادات در اختیارات مدیریت شهری قرار گیرد.وی با تاکید بر اینکه جوایز جهانی ارزش معنوی بیشتری نسبت به جایزه مادی آن دارد، افزود: در این دوره باید ۵ اثر در بخش بین‌المللی انتخاب می‌شد که به دلیل حساسیت و سخت‌گیری داوران تنها سه اثر حائز برتری در این بخش شدند. همچنین ۳۹۰ اثر هم شایسته تقدیر در این جشنواره خواهند بود که به آنها تندیس جشنواره تعلق می‌گیرد اما از این میان تنها ۸ اثر به عنوان جایزه جهانی تهران منتخب خواهند شد.دبیر نهمین جشنواره جایزه بین‌المللی تهران برگزاری ۱۱ پنل تخصصی از دیگر برنامه‌های نهمین دوره جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری خواند و افزود: قطعا تلاش خواهد شد از آثار ارسالی و بویژه آثار منتخب، نهایت بهره گرفته شود و پیشنهادات کاربردی استخراج و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.