جامع خبر:قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت: سیاست این وزارتخانه بهره گیری از دیدگاه تشکل ها و مجموعه های مردم نهاد در مسیر حمایت از تولید ملی است. به گزارش جامع خبر؛ «رضا رحمانی» روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: وزارت صنعت سیاست تشدید برخورد با خام فروشی را […]

جامع خبر:قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید گفت: سیاست این وزارتخانه بهره گیری از دیدگاه تشکل ها و مجموعه های مردم نهاد در مسیر حمایت از تولید ملی است.

به گزارش جامع خبر؛ «رضا رحمانی» روز سه شنبه در نشستی خبری گفت: وزارت صنعت سیاست تشدید برخورد با خام فروشی را دنبال خواهد کرد.
وی اضافه کرد: افزایش واحدهای فرآوری، علاوه بر رشد تولید و صادرات، پیامد ارتقای اشتغال را به عنوان یکی از دغدغه های جدی دولت به دنبال دارد.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آبان ماه امسال در مراسم گشایش نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفته بود، دولت صادرات مواد خام را ممنوع نمی کند اما محدودیت هایی را برای آن به اجرا می گذارد که یکی از موارد، صدور سنگ خام تزئینی و ساختمانی است. شورای عالی معادن به تازگی وضع عوارض پنج تا ۱۵ درصدی را برای سالهای ۹۷- ۱۳۹۵ در زمینه سنگ خام صادراتی تزیینی و ساختمانی تصویب کرده است.
رحمانی توضیح داد: صادرات مواد خام معدنی در بازارهای هدف، رونق اشتغال را به دنبال خواهد داشت و کشور ما با جمعیت جوان و نیاز به اشتغال از این هدف دور خواهد ماند.
بر اساس آمارهای رسمی، از مجموع پنج هزار و ۴۰۰ معدن فعال کشور ، سهم بخش سنگ های تزیینی و ساختمانی حدود یک هزار و ۹۰۰ واحد است که نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ معدن آن فعالند. ارزش صادرات سنگ ایران با تولید سالانه حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن بالغ بر ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار است.