جامع خبر: انجام هرگونه حواله اینترنتی از طریق سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت از ۲۰ فروردین ۹۶ فقط با استفاده از ابزار احراز هویت( یکبار رمز و امضای الکترونیک)، امکان پذیر خواهد بود. به گزارش جامع خبراز بانک ملت، این تصمیم در پی نامه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ (پلیس فتا) مبنی […]

جامع خبر: انجام هرگونه حواله اینترنتی از طریق سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت از ۲۰ فروردین ۹۶ فقط با استفاده از ابزار احراز هویت( یکبار رمز و امضای الکترونیک)، امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش جامع خبراز بانک ملت، این تصمیم در پی نامه پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ (پلیس فتا) مبنی بر کاهش سقف حواله بدون یکبار رمز، آمار مأخوذه در زمینه وضعیت صدور حواله های بانکی و بین بانکی و حساسیت های ایجاد شده در رسانه ها اتخاذ شده است.
بر اساس این تصمیم، از ۲۰ فروردین ماه سال آینده، سقف حواله های بانکی برای اجباری بودن یکبار رمز برای تمامی مشتریان، یک ریال در نظر گرفته خواهد شد.
بر این اساس، کابران سامانه بانکداری اینترنتی باید جهت انجام صدور حواله اینترنتی از یکی از روش های تولید رمز یکبار مصرف اعم از(OTP,Mobile OTP,SMS OTP)، امضای الکترونیک یا نماد بانک مرکزی استفاده کنند.
در عین حال محدودیت در نظر گرفته شده برای مشتریان خارج از کشور مبنی بر ورود به سایت بانکداری اینترنتی با استفاده از یکبار رمز، به قوت خود باقی خواهند ماند.