جامع خبر:مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ایران گفت: سالیانه میزان تراکنش‌های انجام‌شده بانکی ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند که بیانگر استقبال مردم از بانکداری الکترونیکی است به گزارش جامع خبر؛ سیدابوطالب نجفی در دومین روز همایش بانکداری الکترونیک افزود: سالیانه علاوه بر این که پایداری تراکنش‌ها در این سامانه‌ها افزایش پیدا می کند، […]

جامع خبر:مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک ایران گفت: سالیانه میزان تراکنش‌های انجام‌شده بانکی ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا می کند که بیانگر استقبال مردم از بانکداری الکترونیکی است

به گزارش جامع خبر؛ سیدابوطالب نجفی در دومین روز همایش بانکداری الکترونیک افزود: سالیانه علاوه بر این که پایداری تراکنش‌ها در این سامانه‌ها افزایش پیدا می کند، بر حجم آنها نیز افزوده می‌شود.
وی ضمن تاکید بر تقویت زیرساخت‌ها در حوزه پرداخت های دیجیتال اظهار داشت: زیرساخت‌ها باید قابلیت سرویس‌دهی با پایداری و امنیت بالا را داشته باشد و اعتماد عمومی به دست آمده نیز تقویت شود تا مردم به بانکداری سنتی و شعبه‌ها بازگشت نداشته باشند.
این مقام مسوول افزود: سرویس‌های جدید نیز باید در شبکه به وجود آید که یکی از مهمترین آنها سرویس پیوند است.
به گفته وی، بخش مهمی از تراکنش‌های مردم بوسیله تلفن‌همراه انجام می‌شود و امنیت این انتقال در شبکه بانکی حائز اهمیت است.
نجفی اضافه کرد: مردم باید مطمئن شوند اطلاعاتشان به صورت امن از این شبکه‌ها عبور می‌کند، در زمان انجام یک تراکنش در موبایل، نیازی به ارسال اطلاعات کارت بانکی نیست و اطلاعات به واسطه شماره موبایل و رمز منتقل می‌شود.
نجفی برقراری ارتباط ‌های بین‌المللی بانکی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم به سفرهای خارجی می‌روند و بعد از تحریم‌ها، مسافران خارجی بسیاری به ایران می‌آیند، اما کارت‌های اعتباری بین‌المللی آنها در ایران قابل استفاده نیست.
وی افزود: امروز در حال ایجاد زیرساخت‌هایی هستیم تا کارت‌های اعتباری خارجی از جمله مسترکارت و ویزا در ایران قابل استفاده شود و کارت‌های بانکی ایرانی نیز در کشورهای منطقه و بعد در کشورهای اروپایی قابل استفاده باشد.
به گفته نجفی، امضای همراه نیز یکی دیگر از سرویس‌هایی است که در شرکت خدمات انفورماتیک طراحی شده و در تراکنش‌هایی با عدد و رقم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ششمین همایش بانکداری الکترونیک که روز گذشته با حضور و سخنرانی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد، عصر امروز به کار خود پایان می دهد.