جامع خبر(جامع نیوز):داروی تولید داخل «وارنیکلین» به عنوان جدیدترین داروی ترک سیگار، با حضوردکتردیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو،دکتردبیرسیاقی مدیرعامل ؛اعضای هیت مدیره شرکت داروسازی کوثر؛رییس سندیکای تولیدکنندگان دارووخبرنگاران رونمایی شد. به گزارش جامع خبر دکتر علیرضا دبیر سیاقی مدیرعامل شرکت داروسازی کوثر گفت: داروی تولید داخل «وارنیکلین» حاوی قرص های […]

جامع خبر(جامع نیوز):داروی تولید داخل «وارنیکلین» به عنوان جدیدترین داروی ترک سیگار، با حضوردکتردیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو،دکتردبیرسیاقی مدیرعامل ؛اعضای هیت مدیره شرکت داروسازی کوثر؛رییس سندیکای تولیدکنندگان دارووخبرنگاران رونمایی شد.

به گزارش جامع خبر دکتر علیرضا دبیر سیاقی مدیرعامل شرکت داروسازی کوثر گفت: داروی تولید داخل «وارنیکلین» حاوی قرص های سفید رنگ نیم و آبی رنگ یک میلی گرمی هستند که آگونیست نسبی گیرنده های نیکوتینی α۴β۲ بوده و در سطوح پایین تر از تحریک توسط نیکوتین، سبب ترشح دوپامین می شود و در نتیجه منجر به کاهش عوارض ناشی از ترک سیگار می گردد.

وی با عنوان این مطلب که تولید این داروی ترک سیگار پیش از این در انحصار آمریکا بوده است، افزود: این داروی تولید داخل با مسدود کردن گیرنده های نیکوتینی α۴β۲ ، آنتاگونیست آنها نیز محسوب شده و تمایل فرد به کشیدن سیگار را از بین می برد.

دبیرسیاقی گفت: این دارو، خط اول درمانی جهت ترک سیگار در افراد بالای ۱۸ سال در روز هشتم درمان است.

وی خاطر نشان کرد: گاهی هم به شکل جایگزین می توان بین روزهای ۸ تا ۳۵ صورت گیرد. امکان دارد یک دوره ۱۲ هفته ای اضافی هم برای موفقیت آمیز تر بودن درمان توسط پزشک تجویز شود.
دبیر سیاقی اضافه کرد: این دارو در جهان مورد استفاده میلیونها نفر قرار گرفته و سبب ترک استعمال سیگار در آنها شده است که برند اصلی این دارو مربوط به یک شرکت آمریکایی بوده و برای اولین بار در ایران توسط شرکت داروسازی کوثر تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه بسته بندی داروی تولید شده توسط شرکت داروسازی کوثر مشابه برند خارجی است، افزود: این دارو در ۲ بسته به مجموع قیمت حدود ۱۷۰ هزار تومان از هفته آینده در تمام داروخانه های سراسر کشور قابل عرضه است که قیمت این دارو یک سوم برند آمریکایی است.

مدیر عامل شرکت داروسازی کوثر با اشاره به اینکه مصرف این دارو باید تحت نظر پزشک و با مشورت آن انجام گیرد، تأکید کرد: داروی ترک سیگار وارنیکلین تولید شده که امروز رونمایی از خط تولید آن صورت می گیرد، مورد تأیید سازمان غذا و داروی ایران، اروپا و آمریکا است.

دبیر سیاقی در خاتمه ادامه گفت: شرکت داروسازی کوثر به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده آنتی بیوتیک به شمار می رود که با توان تولید سالانه نیم میلیارد عدد کپسول و همچنین تولید سالانه ۲۰۰ میلیون عدد قرص و تولید سالانه ۱۰ میلیون شیشه سوسپانسیون یکی از قدرتمندترین شرکت های دارویی در این زمینه محسوب می گردد.