جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این افتخار را داریم که در ماه بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدون وابستگی به نفت و مالیات تامین منابع کردیم و مستمری داده‌ایم و کار مجاهدانه‌ای بوده که همکارانم انجام داده‌اند و کار بسیار سختی بوده است. افتخار سازمان تامین اجتماعی پرداخت ماهانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان بابت […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این افتخار را داریم که در ماه بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدون وابستگی به نفت و مالیات تامین منابع کردیم و مستمری داده‌ایم و کار مجاهدانه‌ای بوده که همکارانم انجام داده‌اند و کار بسیار سختی بوده است.
افتخار سازمان تامین اجتماعی پرداخت ماهانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان بابت خدمت به بیمه شدگان است
به گزارش جامع خبراز سازمان تأمین اجتماعی، دکترسید تقی نوربخش در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صندوق‌های بازنشستگی پیشران توسعه ملی که در مصلی تهران آغاز بکار کرد گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات این سازمان هستند و ۵ میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی و خانواده های آنها از طریق تامین اجتماعی خدماتی چون مستمری ماهیانه، درمان، سفرهای زیارتی و… را دریافت می کنند و همه ابعاد زندگی آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی تمشیت می شود.

وی افزود: ایجاد امنیت اجتماعی مهمترین ماموریت سازمان است و گام های موثری در این راستا در دولت یازدهم برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سطح این سازمان از اجرای فعالیت های اقتصادی نامناسب و ناهمسو با ماموریت هایش اکنون به سطحی رسیده که تعامل خوبی با شرکای خود دارد و شفاف است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ضرورت ورود به بعد اقتصادی و عرصه سرمایه داری گفت: تامین منابع پایدار و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ ارزش ذخایر صندوق ها در ایده اولیه سیاست های کلی مقام معظم رهبری که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست تنظیم است، مورد تاکید قرار گرفته و سیاست‌های مقام معظم رهبری پاسخگوی همه مطالبات صندوق های بیمه‌ای خواهد بود.

دکترنوربخش ادامه داد: تامین اجتماعی یک صندوق بین نسلی است و در سیاستهای مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده است. اگر یک صندوق بین نسلی هستیم باید سرمایه گذاری کنیم زیرا منابعی که بیمه گذاران سرمایه گذاری می کنند باید حفظ شود و این یک الزام است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در عرصه اقتصادی به صورت شفاف عمل کرده است، گفت: قطعا هدف از سرمایه گذاری های یک صندوق بیمه اجتماعی رقابت با بخش خصوصی نیست و هنرش این است که با مشارکت بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی به اهداف خود که مهمترین آن حاشیه سود است، دست یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تامین اجتماعی در منابع و مصارف وابسته به فضای کسب و کار است و وقتی کسب و کار با مشکل مواجه می شود روی هر دو اثر می گذارد.