جامع خبر(جامع نیوز):طبق تحقیقات بدست آمده از وبسایت مرجع اورکلاکینگ در جهان Hwbot.org ، ایسوس به عنوان پرافتخار ترین برند در اورکلاکینگ حرفه ای در تست های مبتنی بر پردازنده در جهان شناخته می شود. چندی پیش همانطور که در اخبار مرتبط با رونمایی از مادربوردهای سری ۲۰۰ در جهان شنیدید، مادربورد ROG MAXIMUS IX […]

جامع خبر(جامع نیوز):طبق تحقیقات بدست آمده از وبسایت مرجع اورکلاکینگ در جهان Hwbot.org ، ایسوس به عنوان پرافتخار ترین برند در اورکلاکینگ حرفه ای در تست های مبتنی بر پردازنده در جهان شناخته می شود. چندی پیش همانطور که در اخبار مرتبط با رونمایی از مادربوردهای سری ۲۰۰ در جهان شنیدید، مادربورد ROG MAXIMUS IX APEX ایسوس توانست تمامی رکورد های جهانی مربوط به پردازنده ۷۷۰۰K اینتل را از آن خود کند. در پی محبوبیت برند ASUS در ایران، دفتر ایسوس از جمعی از اورکلاکرهای مطرح تیم نخست اورکلاکینگ ایران که با نام “سخت افزار ایران” شناخته میشوند، دلیل استفاده و پیشنهاد مادربوردهای ایسوس را بررسی کرده است .

در جمعه گذشته ,۱۵ بهمن ماه در شعبه مرکزی گیم نت اینفینیتی تهران، اورکلاکرهای ایسوس در یک دورهمی با مادربورد MAXIMUS IX HERO و پردازنده Intel Core i7 7700K به منظور آموزش اورکلاک حرفه ای به اعضای جدید تیم و گیمرهای مشتاق به یادگیری اورکلاکینگ حرفه ای، توانستند پردازنده را در فرکانس پایدار ۶۶۰۰ مگاهرتز، تست های مرتبط را به ثبت برسانند. هرچند که پردازنده با محدودیت فرکانس مواجه بود، اما نتایج صرفاً جهت آموزش و نشان دادن نحوه کارامدی سیستم در حالت اورکلاک شده، مطلوب بود.

لینک نتیجه:

http://hwbot.org/submission/3446658

حال در ادامه نظر بعضی از اعضای این تیم را در مورد دلیل استفاده از مادربوردهای ایسوس برای اورکلاکینگ حرفه ای جویا می شویم:

مرتضی پور حسین- با نام کاربری Morteza.p، اورکلاکر فعال:

همانطور که دیروز (جمعه در دورهمی اورکلاک ایسوس) دیدیم، مادربورد MAXIMUS IX HERO بی هیچ دردسری به مدت ۷ ساعت با خنک کننده نیتروژن مایع در حالت فول پات (دمای کامل نیتروژن یعنی منفی ۱۹۶ درجه) در فرکانس ۶۶۰۰ مگاهرتز پردازنده Core i7 7700K، با هسته ها و تِرِد های کامل و فعال، توانست از پس تست ها بر بیاید. این نحوه پایداری و تست در هر مادربوردی امکان پذیر نخواهد بود. بایوس بی دردسر و حرفه ای، علاوه بر کیفیت ساخت و امکانات بی نظیرسخت افزاری، از دیگر نقاط قوت تمام مادربوردهای ایسوس است. سرعت بوت و کارایی بیشتر نسبت به مادربوردهای برند های دیگر، از دلایل استفاده من از مادبوردهای ایسوس است.

بابک ارباتانی – با نام کاربری Mr.PENTA ، اورکلاکر بازنشسته تیم سخت افزار

مادربورد محبوب من در زمان فعالیت در اورکلاکینگ، RAMPAGE III EXTREME بود، این مادربورد در زمان خود چیزی کم نداشت و از رغبا همیشه نتایجش یک سرو گردن بالاتر بود، بایوس عالی و قعات با کیفیت به کار گرفته شده در آن زمان در این مادربورد، باعث شده بود که هر اورکلاکری آرزوی داشتن یکی از آنها را داشته باشد. امسال دوباره ایسوس با معرفی آخرین سری از RAMPAGE، دوباره باعث شگفتی ما شد و مادربورد RAMPAGE V EDITION 10، کاملترین، بی نقص ترین و پایدار ترین مادربوردی بود که از همه لحاظ دیده بودم.

واراند بوداغیان- با نام کاربری Varand، رکورد دار بالاترین فرکانس رم در ایران و خاورمیانه

تایمینگ ها ، ساب تایمینگ های و ابزار های نرم افزاری ایسوس را در هیچ مادربورد دیگری نمی توانید پیدا کنید. پایداری و کارامدی در اورکلاک رم بسیار مهم است و مادربورد های ایسوس اولین انتخاب من برای اورکلاک رم هستند. علاوه بر آن تنظیماتی مانند Extreme Tweak و پروفایل های آمده از انواع حجم و چیپ رم در بایوس مادربوردهای ایسوس وجود دارد که امکان اورکلاک حرفه ای رم را برای اورکلاکرهای آماتور مهیا می کند.

جواد مرتضوی –با نام کاربری Master-Z، رکورد دار بالاترین فرکانس پردازنده در ایران و خاور میانه

مادربورد محبوب من Crosshair V Formula-z است. این مادربورد بی نقص ترین و کاملترین مادربورد مخصوص اورکلاک پردازنده های AMD در جهان است. پایداری بسیار عالی ولتاژها، رابط کاربری در فوق العاده، المانهای کاربردی نظیر LN2 Mode، Slow Mode و ROG Connect، علاوه بر آن برخی ولتاژهای خاص که در هیچ مادربورد AMD دیگری جز ایسوس برای تغییر وجود ندارد، به من در ثبت فرکانس ۸۳۰۶.۹۱ مگاهرتز کمک شایانی کرد. شدیداً منتظر مادبوردهای سری ROG برای پردازنده های نسل بعدی AMD هستم!

لینک نتیجه Hwbot:

http://hwbot.org/submission/3263617

سعید مسلمی- رتبه سوم تست Cinebench – R11.5 پردازنده های ۶ هسته ای در جهان

یکی از مادربوردهای محبوب من RAMPAGE V EDITION 10 است. مادربوردی زیبا و با پرستیژ ولی پایدار و مطمئن! بایوس بی نقص، کارامدی بالا، گزینه های فراوان و کامل برای اورکلاک حرفه ای، مدار تغذیه ، قطعات و PCB با کیفیت، این مادربورد را به بهترین ابزار برای شکستن رکوردها تبدیل کرده است.

لینک نتیجه Hwbot:

http://hwbot.org/submission/3360015

تا اینجا نظر حرفه ای های تیم سخت افزار را شنیدیم. یاد آور می شویم که ایسوس به مدت دوسال تنها حامی سخت افزاری این تیم بوده و آماده پشتیبانی و حمایت بیشتر از اورکلاکرهای خلاق و واجد شرایط ایرانی می باشد.