جامع خبر(جامع نیوز):وزیر راه و شهرسازی که برای حضور در مراسم تحویل خودروهای پروژه نوسازی ناوگان فرسوده حمل ‌و نقل در گروه صنعتی ماموت در البرز حضور یافته بود، از متروی در حال احداث شهر جدید هشتگرد بازدید کرد. به گزارش جامع خبر؛ استاندار البرز، معاون وزیر نفت و رئیس سازمان حمل ‌و نقل جاده‌ای […]

جامع خبر(جامع نیوز):وزیر راه و شهرسازی که برای حضور در مراسم تحویل خودروهای پروژه نوسازی ناوگان فرسوده حمل ‌و نقل در گروه صنعتی ماموت در البرز حضور یافته بود، از متروی در حال احداث شهر جدید هشتگرد بازدید کرد.

به گزارش جامع خبر؛ استاندار البرز، معاون وزیر نفت و رئیس سازمان حمل ‌و نقل جاده‌ای در این بازدید وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.
عباس آخوندی همچنین در بازدید از متروی هشتگرد در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
قرارداد نوسازی کشنده های فرسوده بالای ۳۵ سال روز یکشنبه بین سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، شرکت فرآورده های نفتی و شرکت ماموت در استان البرز منعقد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای روز یکشنبه در جریان انعقاد این قرارداد که با حضور وزیر راه و شهرسازی در کارخانجات ماموت در استان البرز صورت گرفت، اظهار داشت: باتوجه به اینکه کشنده های فرسوده از نظر مصرف سوخت و آلودگی بسیار مشکل ساز هستند، برای جایگزینی این ناوگان ۲ میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده و تا ۶۵ هزار دستگاه پیش خواهیم رفت.
داود کشاورزیان خاطرنشان کرد: قرار است به ازای هر دستگاه ۴۲ هزار دلار تسهیلات از محل صرفه جویی ناشی از مصرف سوخت پرداخت شود.
وی گفت: این تسهیلات ۵ تا ۶‌ ساله است و این قرارداد به منظور کاهش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا منعقد شده است.
کشاورزیان افزود: هم اکنون ۱۲۰ هزار دستگاه فرسوده بالای ۳۵ سال در کشور وجود دارد که باید این ناوگان نوسازی شود.