جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در طرح بخشودگی جرایم تاخیر، بانک‌ها آماده‌اند تا دیرکرد تسهیلات دریافتی شرکت‌ها را ببخشند. به گزارش جامع خبر؛ علی صالح آبادی در گفت و گویی در خصوص بخشودگی جرایم تاخیر بدهکاران بانکی افزود: در جلسه اخیر مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی، مصوبه ای به تصویب رسید […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در طرح بخشودگی جرایم تاخیر، بانک‌ها آماده‌اند تا دیرکرد تسهیلات دریافتی شرکت‌ها را ببخشند.

به گزارش جامع خبر؛ علی صالح آبادی در گفت و گویی در خصوص بخشودگی جرایم تاخیر بدهکاران بانکی افزود: در جلسه اخیر مدیران عامل بانک های دولتی و خصوصی، مصوبه ای به تصویب رسید که به موجب آن مقرر شد جرائم تاخیر مشتریان به شرط آنکه تا پایان سال جاری بدهی شان را تسویه کنند، بخشوده شود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: بخشنامه ای که بانک ها ابلاغ می کنند در شعبه بانک ملاک عمل است و تا پایان سال اجرایی شدن آن مشکلی ندارد چرا که همه مدیران عامل بانک ها موافق اجرای آن هستند.

وی تصریح کرد: اگر مانده تسهیلات سیستم بانکی را حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم، طبق آمار حدود ۱۱ درصد از این رقم معوق و حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان است.

صالح آبادی اظهارداشت: اگر ۶ درصد این رقم معوق را جریمه تاخیر محسوب کنیم به حدود پنج هزار میلیاردتومان بالغ خواهد شد که با این روش بخشودگی بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان در صورت آمادگی مشتریان وصول خواهد شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: هیچ سقفی برای بخشودگی وجود ندارد و مشتریان همگی می توانند از این فرصت جدید استفاده کنند به شرطی که کل بدهی معوق را نقدا به سیستم بانکی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بانک ها اختیار دارند صرفا جریمه تاخیر را که در مجموع پنج هزار میلیارد تومان است را ببخشند. مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: با توجه به دو ماه فرصت باقی مانده تا پایان سال، شرکت ها فرصت خوبی برای استفاده از این طرح دارند.