جامع خبر(جامع نیوز):شهردار منطقه ۷ گفت: بوستان شهید نیاکی به عنوان نخستین بوستان منطقه۷ برای استفاده معلولین و افرادکم توان افتتاح شد . به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۷ ، دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: این طرح با توجه به دستورالعمل شهردار تهران در خصوص اینکه تمامی بوستان های شهر تهران […]

جامع خبر(جامع نیوز):شهردار منطقه ۷ گفت: بوستان شهید نیاکی به عنوان نخستین بوستان منطقه۷ برای استفاده معلولین و افرادکم توان افتتاح شد .
به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۷ ، دکتر سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: این طرح با توجه به دستورالعمل شهردار تهران در خصوص اینکه تمامی بوستان های شهر تهران ضمن برخورداری از شرایط لازم برای استفاده معلولان،جانبازان و افراد کم توان به ویلچر مجهز شوند تا افراد دارای معلولیت بتوانند از ویلچر در پارکها استفاده کنند، اجرا شد .
وی تصریح کرد: مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به کم‌توانان دارد که راحت‌تر بتوانند در این کلان‌شهر زندگی کنند از همین رو در یک دهه اخیر اقدامات قابل‌توجهی جهت رفاه حال شهروندان تهران به‌خصوص معلولان و کم‌توانان عزیز انجام‌شده است.
شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد: مناسب سازی بوستان دیگری در منطقه ۷ جهت استفاده جانبازان، معلولان و کم‌توانان در دستور کار است که تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
به گفته وی مناسب سازی تمامی بوستان‌های سطح منطقه جهت بهره مندی معلولان و کم‌توانان از امکانات و تجهیزات خدمات رفاهی این بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد .
شهردار منطقه ۷ در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی بوستان شهید نیاکی جهت استفاده معلولین و کم توانان گفت : تجهیزات و امکانات تعبیه شده در بوستان شهید نیاکی که مساحتی بالغ بر سی وسه هزار و ۵۵۱ مترمربع دارد جهت استفاده توان یابان اختصاص یافته و متناسب با وضعیت جسمی این قشر از جامعه است.
دکتر طلوعی به مناسب سازی معابر و مسیرهای دسترسی به تجهیزات و امکانات موجود در بوستان اشاره کرد و افزود: نصب کفپوش های ویژه نابینایان و کم بینایان، مبلمان پارکی، آبخوری های استاندارد، مجموعه های بدن سازی و بازی کودکان و سرویس های بهداشتی ویژه توان یابان ، نصب تابلو راهنما، مجهز کردن بوستان به ویلچر و ایجاد محل پارک خودروی معلولین از دیگر امکانات تخصصی این بوستان است و توان یابان بدون مشکلی می توانند از تمامی این امکانات استفاده کنند.