جامع خبر(جامع نیوز):شرکت اعتباری ملل پس از موافقت هیات پذیرش برای ارتقای این شرکت به بازار دوم فردا یکشنبه گشایش نماد می‌یابد که قیمت پایانی سهام، معادل میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش خواهد بود. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ سید امین جوادی مدیر عامل و نائب […]

جامع خبر(جامع نیوز):شرکت اعتباری ملل پس از موافقت هیات پذیرش برای ارتقای این شرکت به بازار دوم فردا یکشنبه گشایش نماد می‌یابد که قیمت پایانی سهام، معادل میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش خواهد بود.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران؛ سید امین جوادی مدیر عامل و نائب رئیس شرکت اعتباری ملل در نشست خبری مربوط به معرفی این شرکت که در گذشته با نام موسسه عسکریه شناخته می‌شد، گفت: ارزش‌های این شرکت شامل الزام به بانکداری اسلامی، خلاقیت، نوآوری و بهره‌وری، کیفیت‌گرایی و مشتری‌مداری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.
وی در خصوص چشم‌انداز این شرکت در افق ۱۴۰۰ نیز عنوان کرد: در افق چشم‌انداز خود ترسیم کرده‌ایم در میان ۱۰ بانک برتر کشور به لحاظ سهم بازار، در میان۷ برند برتر و بانک نوآور کشور و همچنین سه بانک برتر در زمینه مسئولیت‌پذیری اجتماعی قرار بگیریم.
وی در ادامه به معرفی ماموریت و اهداف استراتژیک این شرکت پرداخت و در این زمینه گفت: ارائه خدمات مالی و بانکی روزآمد در بستر ساختاری انعطاف پذیر و پویا، توجه به دانش و فناوری نوین در نظام اداری، عملیاتی و خدمت‌رسانی، اهتمام به انجام کسب‌وکار بانکداری با استانداردهای جهانی و خلق ارزش برای ذی‌نفعان با در نظر داشتن نیازهای کنونی و آتی آن‌ها به عنوان مهمترین ماموریت این شرکت بوده و اهداف استراتژیک شرکت اعتباری ملل نیز شامل افزایش سهم بازار، ارتقای سطح نوآوری و افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

** ارقام مهم «وملل» در صورت‌های مالی
مدیرعامل این شرکت با اشاره به افزایش سرمایه «وملل» در خصوص نسبت کفایت سرمایه این شرکت نیز گفت: قبل از افزایش سرمایه، کفایت سرمایه موسسه ۷.۸۹ بود، اما پس از آن به حدود ۹ رسید که عدد قابل قبولی است؛ زیرا برای بانک‌ها کفایت سرمایه بین ۸ تا ۱۲ عدد معقولی به‌شمار می‌رود.
مدیر عامل موسسه اعتباری ملل نسبت تسهیلات به سپرده‌ها را نیز ۵۲ درصد اعلام و بیان کرد: اگر رقم سرمایه‌گذاری‌ها را نیز به تسهیلات اضافه کنیم این نسبت به ۷۵ درصد می‌رسد.
جوادی در ادامه پیش‌بینی سود هر سهم «وملل» را برای سال مالی ۹۵ مبلغ ۲۰۳ ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان در ۹ ماهه، ۳۰ درصد را پوشش داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال کل این رقم را محقق کنیم؛ چراکه بنا بر ماهیت فعالیت موسسات اعتباری و بانک‌ها، تحقق عمده سودآوری در ماه‌های پایانی سال صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای به منظور پیگیری مطالبات در این موسسه تشکیل شده است، نسبت مطالبات به جاری این شرکت را حدود ۱۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این کمیته در تلاش است تا پایان سال مطالبات موسسه را به رقم معقولی برساند.
وی با بیان اینکه تعداد سهامداران این شرکت ۳۰۹۸ نفر و قیمت تمام شده پول با در نظر گرفتن هزینه‌های این شرکت ۲۲.۵ درصد است، بالا بودن قیمت تمام شده پول را به علت لزوم ایفای تعهدات قبلی به مشتریان دانست.
این مقام مسئول تعداد شعب سراسر کشور این موسسه را ۳۲۰ شعبه و پرسنل آن را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصد شعب شرکت اعتباری ملل ملکی بوده و ۶۰ درصد آن استیجاری است.
سبد متنوع سرمایه‌گذاری شرکت اعتباری ملل
مدیرعامل شرکت اعتباری ملل درباره پرتفوی سرمایه‌گذاری این شرکت نیز گفت: در بخش سرمایه‌گذاری‌ها سبدی متنوع شکل گرفته که حوزه‌هایی همچون بهداشت و درمان، معادن و فولاد، سه شرکت تولیدی، صنعت تامین سرمایه و گروه مالی و مشارکت با شهرداری‌ها در شهرهایی مانند دزفول، کرمان، اصفهان و … را شامل می‌شود.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مذاکره به منظور ادغام موسسه افضل توس با موسسه اعتباری ملل را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ مذاکره‌ای با شرکت اعتباری ملل در خصوص ادغام با موسسه مالی دیگری انجام نشده است.

** برنامه تبادل سهام با بانک اروپایی
جوادی در خصوص مذاکرات این شرکت با بانک‌های خارجی نیز گفت: با یک بانک اروپایی وارد مذاکره شده‌ایم که در همین خصوص به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم. این بانک اروپایی آمادگی دارد در قبال فروش بخشی از سهام خود، قسمتی از سهام «وملل» را خریداری کند که تاکید ما بر سرمایه‌گذاری حداقل ۵۱ درصدی در سهام این بانک بوده و اعلام کرده‌‌ایم بیش از ۳۰ درصد سهام موسسه خود را نمی‌توانیم به این بانک واگذار کنیم.

معاون توسعه بازار فرابورس ایران در نوزدهمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه که به بررسی ظرفیت‌های شرکت اعتباری ملل اختصاص داشت با بیان اینکه تمامی شرکت‌های موجود در بازار پایه که بیش از ۱۵۰ شرکت هستند امکان ارتقا به بازارهای بالاتر را دارند، عنوان کرد: تاکنون شرکت‌های کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بهپاک و اعتباری ملل با احراز استانداردهای لازم از بازار پایه به بازار دوم انتقال پیدا کرده و پذیرش شده‌اند و به این ترتیب با گشایش نمادی که روز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه در خصوص نماد «وملل» صورت می‌گیرد از ابتدای سال تاکنون سه گشایش نماد در بازار دوم رقم می‌خورد.