جامع خبر(جامع نیوز):شهردار منطقه ۷ گفت: توانمندسازی اقشار آسیب دیده توسط افراد متخصص برخاسته از خود مردم عنوان طرحی است که در قالب طرح “جهاد مهربانی ” در این منطقه در حال اجراست. به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۷، دکترسعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: اجرای این طرح بصورت یکپارچه، به نوعی احیاء […]

جامع خبر(جامع نیوز):شهردار منطقه ۷ گفت: توانمندسازی اقشار آسیب دیده توسط افراد متخصص برخاسته از خود مردم عنوان طرحی است که در قالب طرح “جهاد مهربانی ” در این منطقه در حال اجراست.
به گزارش جامع خبراز شهرداری منطقه ۷، دکترسعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: اجرای این طرح بصورت یکپارچه، به نوعی احیاء و ارتقاء روحیه مسئولیت اجتماعی در میان شهروندان است و بدون شک می توان با بهره برداری مطلوب از آن به اهداف کلان اجتماعی در حوزه فقر زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی دست یافت.
وی تصریح کرد: طرح” جهاد مهربانی “با مأموریت ایجاد مدل محرومیت زدایی مردمی و با هدف پیگیری امورات اقشار آسیب دیده و خدمت پذیر در سطح خانواده ها توسط مدیریت شهری شهر تهران و با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا (ع) طراحی و در فاز اول تحت اجرا قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۷ با اشاره به اینکه با توجه به وظیفه انقلاب اسلامی در رفع محرومیت از مستضعفین جامعه و ظرفیت های بی پایان مردم در امور خیریه، طرح جهاد مهربانی با ماموریت ایجاد مدل محرومیت زدایی مردم طراحی شده است، افزود: این ماموریت هدایت و فعالسازی پتانسیل ها و ظرفیت های داوطلبانه مردمی و جهادی در تمام طول ایام سال است. هدف طرح جهاد مهربانی پیگیری امورات اقشار آسیب دیده و خدمت پذیر در سطخ خانواده بوده و فاز اول این طرح، با موضوع جذب همیاران-نذر وقت و تخصص- می باشد.
به گفته وی این اقدام که به تعبیری جهاد شهری محسوب می شود، درمنطقه ۷ با استفاده از همه ظرفیت های شهرداری و از طریق همکاری با مساجد فعال، خیریه های خصوصی مردم پیگیری می شود.
دکتر طلوعی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس شناسایی های انجام گرفته مسائل بسیاری از خانواده های نیازمند را می توان با خدمات مستقیم مردمی مانند خدمات حقوقی و وکالت، ساختمان، حمل و نقل، مشاوره، درمانی، آموزش های تحصیلی و مهارت های شغلی حل کرد و با نذر وقت افراد متخصص برای حل مسائل خانواده های نیازمندگامی پایدار در راستای توانمندسازی این خانواده ها برداشت.
وی ضمن تاکید بر پایش فعالیت های اجرا شده به منظور کاهش موازی کاری و فراهم آوردن بستر مناسب برای بهره مندی همه نیازمندان از امکانات در نظر گرفته شده، یادآور شد: با اجرای این طرح ضمن شناسایی نیازمندان سطح مناطق و همچنین ظرفیت خیرین ، کمک و حمایت از افراد بی بضاعت طبقه بندی و منظم خواهد شد