جامع خبر(جامع نیوز):عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، جشنواره فجر را ویترین سینمای ایران دانست و گفت: برای موفقیت جشنواره فجر مطالبات عمومی نباید تنها بر دوش مدیران جشنواره یا مدیران حوزه سینما قرار بگیرد، چرا که به نظر می رسد به دلیل همان فشارهای وارد شده از بیرون محیط سینما این مدیران نیازمند حمایت های سیاسی […]

جامع خبر(جامع نیوز):عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، جشنواره فجر را ویترین سینمای ایران دانست و گفت: برای موفقیت جشنواره فجر مطالبات عمومی نباید تنها بر دوش مدیران جشنواره یا مدیران حوزه سینما قرار بگیرد، چرا که به نظر می رسد به دلیل همان فشارهای وارد شده از بیرون محیط سینما این مدیران نیازمند حمایت های سیاسی و فرهنگی بیشتری هستند.

به گزارش جامع خبر؛ مهدی شیخ عنوان کرد:‌ جشنواره فیلم فجر به عنوان ویترین سینمای ایران نیازمند دو فاکتور اساسی برای تحقق اهدافش است که یکی تعمیق نگاه ملی و پذیرش حداکثر سلایق اجتماعی و هنری در سینما و دیگری ایجاد زمینه سیاستگذاری بلند مدت برای این رویداد هنری است.

او ادامه داد: همواره نگاه های موضعی به رویدادها ما را اهداف و دستاوردهای ملی عقب نگاه داشته و جشنواره فیلم فجر هم از این قاعده مستثنی نیست. کما اینکه نگاه عمومی دولت قبل به سینما در یک چارچوب بسته و با تلاش برای کنار زدن فعالانی که بینش متفاوتی از بینش دولت داشتند، هم به سینمای ما و ساختار آن ضربه زد و هم چالش هایی را برای جشنواره فجر ایجاد کرد.

شیخ متذکر شد: اگر نتوانیم در گسترده‌ترین رویداد ملی سینمای کشور بیشترین تعداد و گستره نگاه‌های موجود را پوشش دهیم، به طور قطع برای فضای فرهنگی کشور هزینه سازی کرده ایم و خوشبختانه از این حیث جشنواره فیلم فجر در سال های گذشته کارنامه رو به بهبودی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تاکید کرد: صنعت سینمای ایران و به تبع آن مدیران این حوزه همچنان زیر بار فشارهایی هستند که اصرار بر تنگ‌تر کردن دایره محدودیت ها دارند و این فشارها عموما از فضای سیاسی و خارج از سینما هدایت یا تقویت می شوند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: برای موفقیت جشنواره فجر مطالبات عمومی نباید تنها بر دوش مدیران جشنواره یا مدیران حوزه سینما قرار بگیرد، چرا که به نظر می‌رسد به دلیل همان فشارهای وارد شده از بیرون محیط سینما این مدیران نیازمند حمایت های سیاسی و فرهنگی بیشتری هستند.

او در پایان گفت: ایجاد پشتوانه و حمایت عمومی از مدیران جشنواره فجر برای باز نگاه داشتن دایره نگاه‌های موجود در صنعت سینما یک ضرورت فرهنگی مهم در فضای کشور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.