جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران اقدامات و حمایت های بیمه ای و درمانی این سازمان در خصوص بازماندگان شهدای آتش نشان و کارگران بیکار شده حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو را تشریح کرد و گفت: استدعا می کنم به عنوان نماینده یک نهاد اجتماعی و یک شهروند، مردم تا پایان سال پوشاک […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران اقدامات و حمایت های بیمه ای و درمانی این سازمان در خصوص بازماندگان شهدای آتش نشان و کارگران بیکار شده حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو را تشریح کرد و گفت: استدعا می کنم به عنوان نماینده یک نهاد اجتماعی و یک شهروند، مردم تا پایان سال پوشاک ایرانی بخرند و به سمت پوشاک خارجی نروند.
حمایت های سازمان تامین اجتماعی در خصوص بازماندگان شهدای آتش نشان و کارگران بیکار شده حادثه ساختمان پلاسکو/مردم تا پایان سال برای حمایت از کارگران بیکارشده پوشاک ایرانی بخرند
به گزارش جامع خبراز سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه ساختمان تجاری پلاسکو گفت: امیدواریم عملیات آوار برداری سریعتر به اتمام برسد و افرادی نجات پیدا کنند.
وی افزود: از ساعات ابتدایی حادثه تمامی مراکز درمانی این سازمان در استان تهران به حالت آماده باش درآمدند و اکنون هم برای پذیرش مجروحان احتمالی در آماده باش هستند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکثر آسیب دیدگان و محبوسان این حادثه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: صد در صد هزینه‌های درمانی آنها بر عهده سازمان است و اگر هم مبلغی پرداخت کرده باشند عودت داده می شود.
دکترنوربخش ادامه داد: مستمری بازماندگان شهداء بدون یک روز فوت وقت و معطلی در شعبه ٢ تهران برقرار می شود.
وی درباره کارگران بیکار شده ساختمان پلاسکو گفت: برای آنها که بیکار شدند تمهیداتی به منظور برقراری بیمه بیکاری برقرار شده است که می‌توانند به اداره کار جنوب غرب در خیابان سرهنگ سخایی مراجعه و تشکیل پرونده بدهند. کارکنان شعبه ٢۶ در اداره کار غرب مستقر شده‌اند.
دکترنوربخش ادامه داد: در این میان دو حالت وجود دارد، در حالت اول کارگران به کارگاه‌هایی که قابلیت پذیرش دارند معرفی می شوند و در حالت دوم مستمری بیکاری از همین ماه برایشان برقرار می شود.
وی ادامه داد: طی هماهنگی با بانک رفاه قرار شده از محل وجوه سازمان و بانک تسهیلاتی با سود کم به کارگاه‌هایی که کارگران را پذیرش می‌کنند ارائه کنیم.

دکترنوربخش با بیان اینکه به کارفرمایان نیز با از بین رفتن سرمایه و واحد پخش خود آسیب مالی وارد شده است، گفت: در حد مقدورات کمک می کنیم تا بتوانند فعالیت خود را به جای دیگر منتقل کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: در ساختمان پلاسکو ١٢٠٠ واحد وجود داشت که حدود ۵۶٠ واحد فعال بودند. ١۵٠٠ میلیارد تومان منسوجات از بین رفته و بیش از ٣٠٠٠ کارگر بیکار شده‌اند از اینرو با حمایت از تولید داخل به اشتغال بیکاران، ایجاد نقدینگی و رونق کسب و کار و تقویت اقتصاد ملی کمک می کنیم.
دکترنوربخش درباره میزان مستمری و بیمه بیکاری این افراد گفت: حداکثر تا ٨٠ درصد حقوق کارگران بابت بیمه بیکاری تعلق می گیرد و مستمری بازماندگان خانواده شهداء برابر آخرین حقوق دریافتی به صورت مادام‌العمر پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: قطعا برای فعال کردن فضای کسب و کار نهایت تلاش خود را می کنیم و پیش بینی می‌شود بخش عمده‌ای از کارگران جذب بازار شوند.
دکتر نوربخش با بیان اینکه همه باید به سوی ترویج فرهنگ بیمه برویم، اظهار داشت: از سال آینده مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی به کتب درسی دانش آموزان وارد می شود.