جامع خبر(جامع نیوز):• ۴.۸ گیگاوات ظرفیت تولید برق متصل به شبکه • ۴۰۰ مگاوات (۱۰ درصد) برق مازاد از طریق رهبری تکنولوژی به‌صورت پروژه کلید در دست • ثبت رکورد جهانی در پروژه‌های برقی سریع • همکاری مؤثر با شرکا و مقامات محلی در ماه ژوئن ۲۰۱۵، زیمنس بزرگ‌ترین پروژه یعنی گسترش زنجیره تأمین برق […]

جامع خبر(جامع نیوز):• ۴.۸ گیگاوات ظرفیت تولید برق متصل به شبکه
• ۴۰۰ مگاوات (۱۰ درصد) برق مازاد از طریق رهبری تکنولوژی به‌صورت پروژه کلید در دست
• ثبت رکورد جهانی در پروژه‌های برقی سریع
• همکاری مؤثر با شرکا و مقامات محلی

در ماه ژوئن ۲۰۱۵، زیمنس بزرگ‌ترین پروژه یعنی گسترش زنجیره تأمین برق مصر را بر عهده گرفت. اکنون تنها با گذشت ۱۸ ماه از امضای این قرارداد، زیمنس موفق شد رکورد جهانی جدیدی در اجرای پروژه‌های برقی سریع ثبت کند. شرکت زیمنس با همکاری شرکای خود موفق به افزایش ۴۵ درصدی ظرفیت تولید برق مصر در زمان تکمیل سه‌ نیروگاه برق این پروژه خواهد شد. این شرکت، فراتر از هدف از پیش توافق‌شده، ۴.۴ گیگاوات ظرفیت جدید به شبکه تحویل داده و در حال حاضر، ۴.۸ گیگاوات به شبکه متصل شده است؛ ظرفیت مازاد ۴۰۰ مگاواتی برای عرضه برق به بیش از یک میلیون نفر در مصر کافی خواهد بود. تاکنون فاز اول این پروژه مهم نهایی شده است.
جو کایزر، مدیرعامل شرکت زیمنس، دراین‌باره گفت: «ما به مصر وعده دادیم و پای حرفمان هم ایستادیم. در این پروژه، نه تنها عملکردی عالی داشتیم، بلکه تمام رکوردهای ساخت نیروگاه برق به‌صورت کلید در دست را نیز جابه‌جا کردیم. این موفقیت، تنها با همکاری نزدیک با دولت، وزارت برق، شرکت هولدینگ Egyptian Electricity و تیم مجرب زیمنس ممکن بود. بار دیگر تأکید می‌کنیم که هر کشور یا شریک دیگری نیز می‌تواند به‌منظور پشتیبانی از تحولات حیاتی در اقتصاد و جامعه خود بر همکاری متعهدانه زیمنس حساب کند.»
دکتر محمد شاکر، وزیر برق و انرژی‌های تجدیدپذیر مصر، در این خصوص می‌گوید: «نقش انرژی در توسعه اقتصادی غیر‌قابل‌انکار است. ما نیز تلاش می‌کنیم از طریق توازن عرضه و تقاضا، بهینه‌سازی منابع طبیعی کشور مانند گاز طبیعی و انرژی‌های تجدیدپذیر، متعهد به برآورده‌کردن تقاضای روبه‌رشد انرژی در مصر ‌باشیم. پروژه‌های برق زیمنس مسلماً تأثیر فراوانی‌ در استراتژی ما برای تولید برق دارد. زیمنس با تمرکز بر آموزش استعدادها و ایجاد ظرفیت‌های محلی، ۶۰۰ مهندس و تکنسین مصری را آموزش داده است که در آینده انرژی کشور ما نقش مؤثری خواهند داشت. مصر اهمیت کار با شرکای بین‌المللی، مانند زیمنس را برای رشد پایدار اقتصادی کشور به رسمیت می‌شناسد.»
زیمنس به همراه شرکای مصری خود، در حال تأمین سه نیروگاه برق سیکل ترکیبی با سوخت گاز طبیعی به‌صورت کلید در دست است. این سه نیروگاه، پس از تکمیل در ماه مه ۲۰۱۸، بزرگ‌ترین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با سوخت گازی خواهند بود که تاکنون در جهان ساخته شده‌اند. این نیروگاه‌ها هر یک ظرفیتی معادل ۴.۸ گیگاوات دارند و ظرفیت ترکیبی مجموع آن‌ها ۱۴.۴ گیگاوات است.
احمد غالی، مدیرعامل شرکت زیمنس مصر، دراین‌باره اظهار داشت: «این پروژه دستاورد بزرگی برای کشور و مردم ما است. این نیروگاه‌ها، برق کافی برای ۴۵ میلیون نفر تأمین می‌کنند؛ به این ترتیب مصر می‌تواند سالانه ۱.۳ میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند. با این پروژه‌ها، در تأمین انرژی و اقتصاد در کشور به ثبات خواهیم رسید که این موفقیت در کل منطقه خاورمیانه و شرق آفریقا اهمیت بسیاری دارد.»
شایان ذکر است که این سه نیروگاه، توسط ۲۴ توربین گازی کلاس H زیمنس کار خواهند کرد که توان و بهره‌وری بالایی دارند. طرح نهایی تأمین این پروژه، شامل ۱۲ توربین بخار، ۳۶ ژنراتور، ۲۴ Heat Recovery Steam Generators و سه سیستم تابلو ۵۰۰ کیلووات عایق گازی است. در مدت اجرای این پروژه، بیش از ۲۰ هزار کارگر در سایت‌های ساخت‌وساز مشغول می‌شوند و از بیش از ۱.۶ میلیون تن مواد استفاده می‌شود./
پایان خبر
زیمنس ای جی Siemens AG (برلین و مونیخ) یک شرکت قدرتمند و جهانی در زمینه فناوری است که بیش از ۱۶۵ سال است به‌عنوان نماد مهندسی برتر، نوآوری، کیفیت، اطمینان و چندملیتی شناخته می‌شود. این شرکت در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت دارد و در حوزه‌های برقی‌سازی، اتوماسیون (کنترل و هدایت خودکار) و هوشمندسازی متمرکز است و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فناوری در بحث بهره‌وری انرژی و حفظ منابع به شمار می‌آید. شرکت زیمنس در ساخت توربین‌های بادی دریایی، شماره یک جهان محسوب می‌شود و از فراهم‌کنندگان پیشرو در زمینه توربین‌های گازی و بخاری برای تولید برق در جهان است. این شرکت همچنین از بزرگ‌ترین ارائه‌کنندگان راه‌حل‌های انتقال نیرو در دنیاست و در ارائه راه‌حل‌های زیرساختی، اتوماسیون و نرم‌افزارهای صنعتی، به‌عنوان شرکتی پیشتاز مطرح است. شرکت زیمنس یک تأمین‌کننده پیشرو در حوزه تجهیزات تصویری پزشکی مانند توموگرافی رایانه‌ای، ام‌آرآی (تصویربرداری تشدید مغناطیسی)، تشخیص آزمایشگاهی و تجهیزات فناوری اطلاعات بالینی است. در سال مالی ۲۰۱۶ که در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ پایان یافت، زیمنس درآمدی ۷۹.۶ میلیارد یورو و سود خالص ۵.۶ میلیارد یورو کسب کرد. همچنین در پایان سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی، ۳۵۱ هزار نفر در سراسر جهان، در استخدام زیمنس بوده‌اند. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت www.siemens.com مراجعه کنید.