جامع خبر(جامع نیوز):جوزپه کارلا، مدیر عامل نستله ایران، درباره ایجاد ارزش مشترک در چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها سخن گفت. به گزارش جامع خبرمحک، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، برای چهارمین سال پیاپی اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نمود. در این مراسم که با حضور قائم مقاموزارت بهداشت، […]

جامع خبر(جامع نیوز):جوزپه کارلا، مدیر عامل نستله ایران، درباره ایجاد ارزش مشترک در چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها سخن گفت.

به گزارش جامع خبرمحک، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، برای چهارمین سال پیاپی اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نمود. در این مراسم که با حضور قائم مقاموزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقامات اتاق بازرگانی ایران و تهران،دانشگاهیان، دیگرمقامات دولتی و غیر دولتی در ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ برگزار شد، جوزپه کارلا طی سخنرانی خود از تجارب نستله در زمینه ایجاد ارزش مشترک گفت.
مدیر عامل شرکت نستله ایرانپس از قدردانی از ابتکار عمل محک،سخنرانی‌اش را با داستان نستله آغاز کرد: “هنری نستله، داروسازی آلمانی بود که ۱۵۰ سال قبل در سوئیس، تمام دانش خود را وقف اختراع فارین لاکته (Farine Lactée)، غذای کودک بر پایه شیر کرد تا جان کودک همسایه‌اش را نجات دهد. وانر کودکی ناتوان بود که نمی‌توانست از شیر مادر تغذیه کند و مانند بسیاری از کودکان آن زمان، احتمال زنده ماندنش بسیار پایین بود.”
وی با اشاره به تعهدات نستله در جامعه افزود: “در تمام این سال‌ها دنیا تغییرات بسیاری راتجربه کرده است. اما وجود و ماهیت نستله از ابتدا تاکنون تغییری نداشته است. ما همواره به اهداف واقعیمان که بهبود کیفیت زندگی مردم و سهیم بودن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر است، پایبند بوده‌ایم.”
ایجاد ارزش مشترک (CSV) را می‌توان مفهومی از کسب‌و‌کاربا آمیخته‌ای از راهبرد تجاری و مسئولیت اجتماعی شرکتی دانست. این مفهوم برای نخستین بار توسط مایکل پورتر و مارک کرامر در مقاله‌ای در Harvard Business Reviewدر سال ۲۰۱۱ معرفی شد. مبحث اصلی این مفهوم،ارتباط انکارناپذیر رقابت‌پذیری یک شرکت و خوشبختی جوامع و محیط اطراف آن با یکدیگر است. این مفهوم، تفکر مدیریتی همه جانبه و جامع است که موقعیت‌های تجاری، نیازهای جامعه و ساختار یک شرکت را یکپارچه می‌کند. شناخت این ارتباطات بین جامعه و رشد اقتصادی و تاکید بر آن، می‌تواند ما را در رشد جهانی یاری کند.
بر اساس اصول ایجاد ارزش مشترک، موقعیت نستله در جامعه،با فرصت و نیز مسئولیت همراه است. با نگاهی به طبیعت کسب‌وکار نستله، موقعیت این شرکت به بهترین نحو در ۵زمینه کلیدی ایجاد ارزش مشترک از جمله تغذیه، سلامتی و تندرستی، منابع آبی، توسعه مناطق غیر شهری، پایایی محیط زیست و مردم تثبیت شده است.
در این مراسم،جوزپه کارلا توضیحاتی دربارهبیست و یک تعهد نستله به جامعه ایران در سال‌هایآیندهارائه نمود وبا اشاره‌ به اقدامات مختلف نستله در زمینه CSVو اعلام تعهدات این شرکت در جمهوری اسلامی ایران، افزود: “نستله برنامه‌های اجرایی ارزشمندی را در کشورتعریف کرده است تا چالش‌های مختلف را شناسایینموده و بهبود دهد. ما به زودی از گزارش کامل پیشرفت‌ها در اجرای تعهداتمان رونمایی خواهیم کرد.”