جامع خبر(جامع نیوز):همایش هم اندیشی سازمان تأمین اجتماعی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای استان آذربایجانشرقی، با حضور مدیر کل درآمد حق بیمه و مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد. مطالبات سازمان تامین اجتماعی از بخش خصوصی بالغ بر ۱۴ […]

جامع خبر(جامع نیوز):همایش هم اندیشی سازمان تأمین اجتماعی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای استان آذربایجانشرقی، با حضور مدیر کل درآمد حق بیمه و مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانها، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز برگزار شد.
مطالبات سازمان تامین اجتماعی از بخش خصوصی بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان است
به گزارش جامع خبراز سازمان تأمین اجتماعی، مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی، در این نشست هم اندیشی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی در دوران مدیریت دکتر نوربخش با هدف افزایش تعامل در سه حوزه کارفرمایی، بیمه شدگان و بازنشستگان احیا شد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی همواره در حوزه IT پیشرو بوده است و علیرغم خلاء بوجود آمده طی دهه اخیر، در سه سال گذشته بستر سازی مناسبی برای توسعه خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی انجام پذیرفته و شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
مهرداد قریب، با تأکید بر رعایت حقوق متقابل سازمان و شرکای اجتماعی، شفافیت و به روز بودن اطلاعات را امری ضروری برای رفع اختلافات و ابهامات موجود دانست و افزود: در این راستا سایت معاونت فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و آخرین قوانین و مقررات سازمان به جهت بهره برداری مخاطبین در این سایت در دسترس است.
مدیر کل درآمد حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی با اعلام اینکه مطالبات این سازمان از بخش خصوصی بالغ بر ١۴ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: کارفرمایان و سازمان تأمین اجتماعی همواره در کنار یکدیگر هستند و هدف از تشکیل جلسات هم اندیشی نیز شناسایی مشکلات و چالشهای پیش رو و کاهش و رفع آنها در جلسات کارشناسی است.
وی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی (نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران) در حال حاضر بالغ بر ۶/۵ است، اذعان داشت: پایداری سازمان تأمین اجتماعی منوط به پایداری نسبت ورودی و خروجی آن است و لذا مطلوب سازمان این است که تولید و اشتغال پایدار حاصل شده و صنایع در ظرفیت بالایی فعالیت نمایند و در همین راستا بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از سوی این سازمان طرح شده است که با تصویب آن فرصت مغتنمی برای پرداخت بدهی کارفرمایان فراهم آمده است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانهای سازمان تأمین اجتماعی:
رویکرد سازمان تأمین اجتماعی شفافیت وقانون گرایی است

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمانهای تامین اجتماعی نیز در این جلسه هم اندیشی با اعلام اینکه این سازمان براساس رسالت و مسئولیت اجتماعی خود توجه ویژه ای به ذینفعان خود دارد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان را هم به عنوان صاحبان، هم ذی نفعان و هم مشتریان خود می داند .
رضا معینی افزود: بر این اساس شفافیت، قانون گرایی و سیال بودن اطلاعات در سازمان تأمین اجتماعی در دستور کار قرار گرفته و به جد برای تلخیص قوانین و مقررات و تسهیل و روانسازی امور گام بر می داریم.
وی، ارتباط تنگاتنگ با تمامی تشکل ها را از دیگر اقدامات در اولویت سازمان دانست و گفت: در حوزه فرهنگی بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی براساس مسئولیت اجتماعی سازمان، در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و حتی به حوزه دانش آموزی نیز وارد شده ایم و بازدید های دانش آموزی از شعب تأمین اجتماعی با مشارکت سازمان دانش آموزی در سطح کشور برگزار می شود.
معینی، استفاده از ظرفیت بسیار بزرگ تشکل های کارفرمایی را برای تحقق اهداف سازمان و صیانت از منافع شرکای اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی :
فرهنگ ‌سازی و تعامل سازنده با شرکای اجتماعی، مورد تأکید سازمان تامین اجتماعی است

مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجانشرقی، در جلسه هم اندیشی با تشکل های کارفرمایی و رابطین بیمه ای گفت: سازماندهی نظام تعامل و ارتباط با شرکای اجتماعی و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف با مسئولان تشکل‌های صنفی، کارگری،کارفرمایی و بازنشستگان، از جمله مهم‌ترین راهبردهای مورد توجه در سازمان بوده و در سطح استانها نیز این مهم به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته و تداوم دارد.
جعفرسمساری با تأکید بر جلب مشارکت شرکای اجتماعی و بهره مندی از افکار و آرای آنان در نظام تصمیم‌ سازی سازمان، تصریح کرد: جلساتی این چنینی موجب ایجاد درک مشترک از چالشها و مشکلات پیش رو و رفع منطقی آنها خواهد بود.
وی با بیان اینکه در شرایط دشوار اقتصادی کشور، بهترین راه حل خروج از رکود و کمک به اقتصاد، حمایت از تولید داخلی و کارفرمایان تولیدی و صنعتی با تکیه بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: تولیدی که به دلایل گوناگون دچار نقصان و رکود شده نیازمند حمایت و پشتیبانی سازمانها و نهادهای مرتبط است.
سمساری با تشریح قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب از تسهیل شرایط بهره مندی از این قانون خبر داد و اذعان داشت: بالغ بر ١۵٠ میلیارد تومان جرائم حق بیمه در استان وجود دارد که در صورت بهره مندی از قانون بخشودگی، این مبلغ در تولید و اشتغال هزینه خواهد شد.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بالغ بر ۵٨ هزار کارگاه تحت پوشش این اداره کل هستند، افزود: توسعه خدمات غیرحضوری در سال ٩۵، شتاب بیشتری به خود گرفته و دراین راستا ارسال غیرحضوری لیست حق بیمه، صدور برگ پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص، ابلاغ الکترونیکی اهداف مطالباتی، بازرسی هوشمند کارگاهها، پرونده الکترونیک و … در دستور کار شعب قرار گرفته است.