جامع خبر(جامع نیوز)فرزاد خلفی گفت: یکی از دغدغه های جدی وزیر صنعت، معدن و تجارت حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار بر اساس تعامل با سازمان محیط زیست است. مهندس نعمت زاده همواره بر تعامل با سازمان محیط زیست برای دستیابی به توسعه پایدار تاکید دارد به گزارش شاتا، سرپرست مرکز روابط […]

جامع خبر(جامع نیوز)فرزاد خلفی گفت: یکی از دغدغه های جدی وزیر صنعت، معدن و تجارت حفاظت از محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار بر اساس تعامل با سازمان محیط زیست است.
مهندس نعمت زاده همواره بر تعامل با سازمان محیط زیست برای دستیابی به توسعه پایدار تاکید دارد
به گزارش شاتا، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: مهندس نعمت زاده همواره در مسایل صنعتی و معدنی دغدغه های اجتماعی و زیست محیطی دارد و درباره پروژه های مختلف بر تدوین ملاحظات و پیوست های اجتماعی و زیست محیطی در کنار مطالعات مهندسی و فنی تاکید دارد.
خلفی افزود: مهندس نعمت زاده دانش آموخته رشته مهندسی محیط زیست است و همواره تعامل با سازمان محیط زیست و توسعه پایدار در عرصه های مختلف برای ایشان در اولویت قرار دارد.
وی تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید دارد که در کنار رعایت الزامات زیست محیطی ، بهره برداری از معادن که نقش مهمی دراشتغال ، افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد ارزش افزوده دارد نیز انجام شود چرا که این موضوع یکی از مطالبات جدی معدنکاران است.
گفتنی است ایران دارای ۶۰ میلیارد تن ذخایر معدنی شناخته شده است که ارزش آن بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود ، که با فعال کردن و بهره برداری از معادن با رعایت اصول زیست محیطی مشابه سایر کشورها بیشتر با رویکرد ایجاد ارزش افزوده ، سهم مهمی در ایجاد اشتغال و تسریع روند توسعه کشور ایفا خواهد کرد.