جامع خبر(جامع نیوز):شرکت به پرداخت ملت، برای ورود به بازار سرمایه و عرضه ۱۰ درصد سهام، با حضور مدیران ارشد بانک ملت معارفه شد. به گزارش جامع خبر؛ هادی اخلاقی در مراسم معارفه شرکت به پرداخت ملت با بیان اینکه امروزه بدون استفاده از ابزارهای الکترونیک دیگر امکان انجام فعالیت‌های بانکی میسر نیست، گفت: در […]

جامع خبر(جامع نیوز):شرکت به پرداخت ملت، برای ورود به بازار سرمایه و عرضه ۱۰ درصد سهام، با حضور مدیران ارشد بانک ملت معارفه شد.

به گزارش جامع خبر؛ هادی اخلاقی در مراسم معارفه شرکت به پرداخت ملت با بیان اینکه امروزه بدون استفاده از ابزارهای الکترونیک دیگر امکان انجام فعالیت‌های بانکی میسر نیست، گفت: در قالب شرکت به‌ پرداخت ملت ظرفیت قابل توجهی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفت.

مدیر عامل بانک ملت اظهار داشت: امروز ۸۴۰ هزار دستگاه کارتخوان (POS) بانکی از طریق شرکت به‌پرداخت در کشور فعال است و بیش از ۲۳ درصد تراکنش‌ها و ۳۲ درصد حجم مبالغ مبادله شده بانک‌ها دراختیار به‌پرداخت است.

وی واگذاری را باعث افزایش کارایی دانست و افزود: شرکت به‌پرداخت امیدوار است از طریق انتقال بخشی از سهام بتواند به نظام اقتصادی کشور کمک کند. به دنبال عرضه ۱۰ درصد سهام به‌پرداخت در بازار سرمایه هستیم و برای این منظور برخی از مجموعه‌های خارجی جهت مشارکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

در ادامه این برنامه علیرضا لگ زایی با شاره به اینکه بانک‌ها نیازمند تغییر در استراتژی‌های خود هستند، گفت: درباره‌ فین‌تک‌ها این روزها مباحث زیادی مطرح است؛ به نحوی که برخی می‌گویند بانک‌ها باید فین‌تک‌ها را خریداری کنند، برخی به دنبال شراکت با فین تک ها بوده، برخی همکاری و بعضی نیز مشارکت را پیگیری می‌کنند.

قائم مقام بانک ملت با بیان اینکه اکوسیستم مالی و بانکی در حال تحول جدی است، بیان کرد: بانک ملت در سال جاری استراتژی کلان خود را به سمت ورود به بازار ای‌سی‌تی، تعامل با اپراتورها، توسعه حوزه پرداخت، استفاده از فین‌تک‌ها و حضور در خدمات ترکیبی قرار داد. این بانک در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ شعبه، ۷۰۰ باجه و ۳۰ میلیون مشتری بالفعل دارد.

لگ زایی خاطر نشان کرد: ۱۱ درصد سهم نقدینگی و ۱۸ درصد سهم بانک‌های تجاری در اختیار بانک ملت بوده و این بانک دارای فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی گسترده‌ای است. به‌پرداخت نگاه جدی در ورورد به بازار و بانک‌های دیگر دارد.

قائم مقام بانک ملت این مطلب را افزود که در قالب بانکداری شخصی یا خرد به دنبال ارائه خدمات جدید هستیم و در قالب به‌پرداخت نیز برنامه‌های بلند پروازانه طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ را در دستور کار داریم.

در ادامه این نشست، رستم شاه‌گشتاسبی مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت در اظهاراتی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳.۵ تراکنش‌های پرداخت جهان در ایران بود، گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۵.۸ میلیارد تراکنش انجام شده و انتظار می رود این میزان در کل سال به بیش از ۱۲ میلیارد تراکنش برسد.

وی مبلغ ریالی تراکنش‌های انجام شده از طریق بانکداری الکترونیک را در ۶ ماهه اول امسال ۶.۲ میلیون میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۲۱.۵۱ درصد سهم بازار پرداخت کشور مربوط به به‌پرداخت است همچنین این شرکت با ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه، ۱۶ درصد پایانه‌های فعال در شبکه شاپرک را در اختیار دارد.