به گزارش جامع خبر(جامع نیوز)، نشست خبری پروژه مهربانو «پیرامون پاسداشت از ۱۶ مهربانوی کشور»، توسط رئیس جمهور و معاونت امور زنان «ویژه خانواده شهدای معظم مدافع حرم و شهدای هسته ای»، عصر امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۵، با حضور دکتر سعید نیک ضمیر عضو هیات مدیره شورای سیاست گذاری باشگاه مهربانو، فریماه شیخ […]

به گزارش جامع خبر(جامع نیوز)، نشست خبری پروژه مهربانو «پیرامون پاسداشت از ۱۶ مهربانوی کشور»، توسط رئیس جمهور و معاونت امور زنان «ویژه خانواده شهدای معظم مدافع حرم و شهدای هسته ای»، عصر امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۵، با حضور دکتر سعید نیک ضمیر عضو هیات مدیره شورای سیاست گذاری باشگاه مهربانو، فریماه شیخ الاسلامی مدیر باشگاه مهربانو، مهندس نوری مدیر عامل فن آوا، آزاده محمدی مدیر روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر و جمعی از اصحاب رسانه، در محل کانون زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

آزاده محمدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر، در ابتدای این نشست خبری گفت: پروژه مهربانو انشاء الله از سال ۹۶ آغاز به کار می کند. نام زنانه این پروژه و تقارن آن با نام نهاد مالی موسسه اعتباری کوثر که یکی از القاب فاطمه زهرا (س) است را به فال نیک می گیریم. موسسه اعتباری کوثر در میان مسئولیت های اجتماعی و خدماتی بانکی که در طول ۶ سال اخیر ارائه کرده است نگاه ویژه ای نیز به خدمات بانکی در حوزه بانوان داشته است.

وی با اشاره به اقدامات موثر موسسه اعتباری کوثر در حوزه زنان گفت: فعالیت‌های مختلف موسسه اعتباری کوثر در حوزه سلامت بانوان، سرطان های شایع، بحث آزاد سازی زندانیان زن بدهکار و بنیاد خیریه معلولین فاطمه زهرا (س) بخشی از این اقدامات است.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات موسسه اعتباری کوثر گفت: پروژه مهربانو، پروژه همه جانبه‌ای است که حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … را شامل می‌شود و با توجه به حمایت معاونت زنان ریاست جمهوری به این پروژه موسسه اعتباری مالی کوثر نیز در این راه پیش قدم شده است.

محمدی در پایان سخنان خود گفت: ما در این زمینه سعی می کنیم در راستای تقاضاهای مختلف در حوزه‌های متنوع ِ بازارِ زنان گام برداریم و در خدمت همکاران محترم مان و مشتریان محترم در این زمینه باشیم.

دکتر سعید نیک ضمیر، عضو هیات مدیره شورای سیاست گذاری مهربانو، در ادامه این نشست خبری، ضمن شادباش بزرگداشت مقام زن گفت: یکسالی هست که شورای سیاست گذاری تشکیل شده است. هدف از تشکیل این شورا تببین یک برنامه استراتژیک است که در آن درصدد تبیین جایگاه زنان درحوزه خانواده، طراحی ساختارهای سازمانی مرتبط با فعالیت های بانوان، تدوین کمپین مهربانو با استفاده از پتانسیل های شبکه های مجازی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای بحث رسانه ای این شورا برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است. همچنین برآن هستیم تا برای ذی نفعان یعنی ۱۶ مهربانوی مزبور خدمات آموزشی مجازی تدارک ببینیم. در نهایت باید بگویم در این شورا به دنبال اقداماتی هستیم که قابلیت انجام و عمل داشته باشد و بتوانیم از ثمرات این طرح برای بانوان بهره ببریم.

فریماه شیخ الاسلامی، مدیر باشگاه مهربانو، در ادامه این نشست خبری گفت: شورای مهربانو به واسطه همکاری دوساله با مجموعه پارسینه به وجود آمده است که ماحصل این همکاری پدید آمدن شبکه پیام رسان مهربانوست.

وی ادامه داد: این شبکه پیام رسان شبکه ای بومی و کاملا ملی است که خدمات خاصی را برای بانوان این کشور و خانم هایی که عضو این شبکه هستند برنامه ریزی کرده است. از آن جمله است؛ یکسال بیمه رایگان حوادث به اعتبار ده میلیون تومان، استفاده رایگان از اینرتنت اپراتورهای مختلف، ایجاد شبکه مجازی و شبکه خدمات پیام رسان همراه با مشاوره های مجازی، تخفیفات گردشگری اعم از هتل ها یا بلیت های اتوبوس، چند اکانت بودن، مکالمات رایگان، تفکیکات موضوعی، پخش آنلاین و غیره که بعد از رونمایی از این شبکه شاهد آن خواهید بود.

مدیر باشگاه مهربانو همچنین گفت: یکی از اهداف مهم این برنامه سالم سازی شبکه های اجتماعی و ایجاد محیطی امن برای بانوان کشور، به جهت جلوگیری از هجمه فرهنگی بیگانگان است.

شیخ الاسلامی در پایان سخنان خود گفت: این شبکه هم اکنون قریب به ۲۸۰۰۰۰۰ عضو دارد که امیدواریم به تعداد این اعضا اضافه شود.

مهندس نوری، مدیر عامل فن آوا، در ادامه این نشست خبری گفت: فن آوا کارت یکی از ۱۲ شرکتی است که از بانک مرکزی مجوز دارد و خدمات خود را می ‌تواند در همه دستگاه های پز سراسر کشور ارائه دهد. این خدمات همچنین در تمام مجموعه های فروشگاهی و سامانه های پرداخت اینترنتی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: این سامانه نفیس بر مبنای نیازهای دستگاه های اجرایی و سازمان ها خدمات متناسب را ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های این سامانه این است که تمامی خدمات معمول در این زمینه را در قالبی یکپارچه و به واسطه داده های بانکی ارائه می کند. خدماتی از جمله تخفیف، اقساط یا خدمات باشگاه مشتریان که در این نشست مطرح شد همه به واسطه کارت های بانکی که شهروندان محترم در اختیار دارند (چه کارت های بانک کشاورزی و چه موسسه اعتباری کوثر) صورت می گیرد و لازم نیست برای آن کارت یا دفترچه ای مجزا داشته باشند و با همین کارت‌ها می توانند خدمات یکپارچه ای را دریافت کنند. همچنین در سامانه مهربانو امکان انتقال وجه نیز ممکن است و اعضا می توانند در همین شبکه انتقال وجه انجام دهند.
مدیر عامل فن آوا، در پایان سخنان خود گفت: برای سفر کارت ملی نیز هدیه ویژه ای در نظر گرفتیم که تا یک میلیون تومان سفر کارت مذکور شارژ خواهد شد و تا ۵۰ درصد نیز تخفیف در خدمات گردشگری برای کاربران صورت می گیرد.

بنا به این گزارش، صندوق سرمایه گذاری مهربانو، با همکاری موسسه اعتباری کوثر و بانک کشاورزی انجام می شود و اهداف بسیاری از جمله ایجاد خدمات رفاهی و تقویت پتانسیل‌های اقتصادی در حوزه بانوان و غیره را دنبال می کند.

گفتنی است، این برنامه برای تقدیر و تشکر از ۱۶ مهربانوی کشور توسط رییس جمهور و معاونت امور زنان، ویژه خانواده شهدای معظم مدافع حرم و شهدای هسته ای برگزار می شود و در آن از ۱۶ مهربانوی کشور در حوزه‌هایی با عناوین مادر، نیکی، سخن، صلابت، ورزش، محیط زیست و علوم قرآنی توسط شورای سیاست گذاری مهربانو تقدیر می شود.