جامع خبر(جامع نیوز):دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور با شعار دوران ثبات، توسط مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی شبکه بانکی کشور و نمایندگان رسانه‌های جمعی در بانک مرکزی رونمایی شد. به گزارش جامع خبراز بانک مرکزی، در مراسم رونمایی دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور که صبح […]

جامع خبر(جامع نیوز):دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور با شعار دوران ثبات، توسط مدیر روابط عمومی بانک مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی شبکه بانکی کشور و نمایندگان رسانه‌های جمعی در بانک مرکزی رونمایی شد.
به گزارش جامع خبراز بانک مرکزی، در مراسم رونمایی دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی کشور که صبح روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، محمد علی کریمی، مدیر روابط عمومی این بانک، با اشاره به کارکرد موثر نظام بانکی در اقتصاد کشور گفت: نظام بانکی یک نهاد اقتصادی-اجتماعی است و عموم مردم کشور در ارتباط مستقیم با این نهاد، از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: تمام همت روابط عمومی های شبکه بانکی بر بازتاب توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و دستاوردها بوده است. فعالان روابط عمومی بانک‌ها خود سرمایه‌های علمی و تجربی به شمار می‌آیند و می‌توانند به خوبی نقش نظام بانکی در اقتصاد و پیشرفت کشور را با افکار عمومی در میان بگذارند.
کریمی یکی از اهداف اصلی روابط عمومی بانکی را منطقی و واقع‌بینانه کردن انتظارات افکار عمومی از نظام بانکی دانست و گفت: امروزه نظام بانکی در برخی محافل مورد هجمه و انتقاد قرار می‌گیرد؛ اما باید توجه کنیم که بانک، نهادی است که با فعالیت خود به تولید و رونق اقتصاد کشور کمک می‌کند و نباید به آن با دید بنگاه خیریه نگریست.
وی افزود: انتظارات غیرمنطقی و غیرکارشناسی همچون تسهیلات تکلیفی که بدون توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌های بانک‌ها و حتی اقتصاد کشور، بر نظام بانکی تحمیل شده است، بانک ها را از انجام رسالت اصلی خویش باز می‌دارد.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به تجربه قبلی کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی گفت: کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی در سال گذشته با هدف آگاه سازى مخاطب از اقدامات موثر نظام بانکى در حوزه‌هایی چون «بانکداری الکترونیک»،«تسهیلات به بخش های تولیدی» و همچنین اطلاع رسانی عمومی در خصوص فعالیت‌هاى بانکى روزمره عموم مردم و «آگاهی دهی در زمینه موسسات اعتباری غیرمجاز» در هفته بانکداری اسلامی ۱۳۹۵ رونمایی و اکران شد.

وی افزود: در جریان کمپین اطلاع رسانی پیش‌رو تلاش شده است اقدامات موثر نظام بانکی و بانک مرکزی برای آگاهی عمومی بازتاب داده شود.
مدیر روابط عمومی در ادامه خاطرنشان کرد: نظام بانکی کشور ما در بسیاری از مسایل پیشتاز بوده است. موفقیت دولت در کنترل تورم افسار گسیخته ۴۰ درصدی سال ۱۳۹۲ به ۹ درصد در سال ۱۳۹۵، بدون همکاری و همراهی نظام بانکی میسر نمی‌شد. در حیطه مدیریت نوسانات نرخ ارز نیز وضعیت به همین منوال بوده است. مدیریت نوسانات نرخ ارز و ثبات بازار از جمله دستاوردهای درخشان بانک مرکزی، دولت و بدنه اقتصادی دولت بوده است.
در همین زمینه، کریمی به رشد اقتصادی منفی ۷.۷ درصدی بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ در سال ۱۳۹۱ اشاره کرد که در پایان دولت یازدهم به رقم ۱۱.۶ درصد رسیده است. وی افزود: اگرچه رشد اقتصادی کشور ایران همواره متکی بر نفت بوده است، اما در دولت یازدهم، علاوه بر رشد مبتنی بر نفت، ما شاهد افزایش رشد اقتصادی بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه کارگاه‌های صنعتی نیز بودیم. در هر حال،‌ نظام بانکی ایران در شکوفایی و ثبات اقتصادی کنونی کشور، به ویژه در زمینه مدیریت بازار ارز و کنترل تورم، سهم بسزایی داشته و موفقیت دولت تا حدود زیادی در این زمینه مرهون تلاش بانک‌ها و بانک مرکزی است.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اشاره به انتخاب برچسب #دوران‌ـ‌ثبات برای دومین کمپین اطلاع رسانی نظام بانکی اشاره کرد و گفت: انتخاب این عنوان برای کمپین پیش‌رو از آنجا نشأت می‌گیرد که دولت یازدهم توانست با تدبیر و اقدام مناسب در زمینه‌های مختلف همچون مدیریت بازار ارز و کنترل تورم، ثبات را به اقتصاد کشور برگرداند و زمینه را برای شکوفایی اقتصادی فراهم سازد.
کریمی ضمن قدردانی از همکاری بانک ها در اجرای نخستین کمپین اطلاع‌رسانی، گفت: بانک‌ها نیز با انتشار محتواهای مربوط به کمپین اطلاع ‌رسانی از طریق دستگا‌ه‌های خودپرداز، بیلبورد‌ها و امکانات موجود تبلیغی از کمپین اطلاع‌رسانی نظام بانکی حمایت گسترده و مناسبی کردند که شایسته تقدیر است و امید است در دومین کمپین اطلاع‌رسانی نظام بانکی نیز بانک‌ها بتوانند با بهره‌گیری امکانات و منابع خود، در اجرای موفق و کامل کمپین، مشارکت لازم را داشته‌ باشند.
گفتنی است در دومین کمپین اطلاع‌رسانی بانک مرکزی از تکنیک تبلیغات سریالی استفاده شده‌است. در این خصوص مشکیان، مجری این کمپین گفت: در جریان این کمپین، با استفاده از تصاویر مختلف به دنبال آن هستیم تا یک پیام در ذهن مخاطب متبادر شود. همچنین در جلسات ایده پردازى و اتاق فکر این کمپین، طرح‌های متعددى پیشنهاد شد و در نهایت تلاش کردیم با پایبندی به هویت بصری کمپین پیشین، با استفاده از تصاویر اسکناس، به عنوان مهمترین ابزار داد‌وستد اقتصادی، موضوعات مستقیم و هماهنگ را در ذهن مخاطبین شکل دهیم.
وی افزود: همچنین مانند کمپین پیشین، در پیام‌هاى نوشتارى اصلى تلاش شده است که به ساختارى کوتاه، موجز و هماهنگ در واژگان دست یافته تا محتواى اصلى هر تبلیغ، به صورت موثر و ماندگار در ذهن مخاطب شکل بگیرد.