جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نوآوری در ارائه محصول، فرایند و مدل کسب و کار شرکت، یکی از ضرورت هاست افزود: ارکان مهم این نوآوری ، را خلاقیت و تبدیل آن به محصول (تحویل) محسوب می شود . به گزارش جامع خبراز شرکت مخابرات ایران، دکتر سراییان در مراسم انتخاب دستاوردهای […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نوآوری در ارائه محصول، فرایند و مدل کسب و کار شرکت، یکی از ضرورت هاست افزود: ارکان مهم این نوآوری ، را خلاقیت و تبدیل آن به محصول (تحویل) محسوب می شود .

به گزارش جامع خبراز شرکت مخابرات ایران، دکتر سراییان در مراسم انتخاب دستاوردهای برتر سال ۹۵ گفت: سه نوع نوآوری درهر سازمانی وجود دارد، اول در محصول ، دوم در فرایند، که پیامد آن پایین آوردن هزینه ها، کوتاه کردن زمان انجام کار و افزایش کیفیت است و سوم مدل تجاری ست که روش های جدید خلق ثروت را شامل می شود.

دکتر سراییان در ادامه افزود: داشتن اهداف شفاف، در اختیارداشتن ابزار پایش و کنترل و استفاده از سیستم استاندارد پاداش وتنبیه در رسیدن به رویکرد نتیجه محور موثر است.

وی با تاکید برجبران مناطقی که سهم کمتری در بازار دارند گفت: بازگرداندن مشتری برای سازمان بسیار هزینه براست با توجه به سهم بازار در فرایند کار و اهتمام جدی به چسنبدگی مشتری ، می توان این هزینه ها را کاهش داد .

دکتر سراییان راه اندازی پرتال جدید تجاری شرکت مخابرات ایران را اقدامی حرفه ای و مهم عنوان کرد و گفت: این پرتال، پنجره واحد خدمات و ویترین شرکت مخابرات است که همه باید آن را تقویت کنیم.

وی گفت: هدف ما این است که محتوای ملی خلق کینم، همچنین تغییر در فرهنگ سازمانی مطرح است که معاونت سرمایه انسانی نقش مهمی در تحقق آن به عهده دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد فرهنگ سازمانی نیز تصریح کرد: نوآور شدن مجموعه ای که با آن کار می کنیم، اولین نکته است و دومین مسئله نتیجه گرا شدن است که یک رکن اساسی ست ، یعنی اگر تلاشی منجر به نتیجه نشود، ارزشی برای شرکت خلق نمی کند.

دکتر سرائیان با اشاره بر هم افزایی و استفاده مفید از مطالب ارایه شده در این مراسم گفت : باید در مناطق مخابراتی کشور دستاوردهای قابل استفاده و قابل بهره برداری بدون تعصب برای تمام مناطق ارائه شود، زیرا امروز با مجموعه ای از دستاوردها مواجه هستیم که می تواند در سطح ملی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم هر آن چه در این مراسم ارایه شد، با دقت در منطقه و حوزه عملیاتی خود پیاده سازی کنید، افزود: یکی از مهم ترین ملاک های تعیین میزان پاداش یک دستاورد، میزان استفاده از آن در کل کشور است.

دکتر سراییان با بیان اینکه باید بررسی کنیم کدام یک از اتفاقات در مجموعه شرکت ارزش افزوده مناسبی ندارد و آن را تعطیل کنیم ، خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ انتظار داریم هر حوزه ای در فکر ارائه دستاورد برتر بوده و نتیجه را به صورت کامل ارائه دهد.

دکتر سراییان با تاکید بر اهمیت کنترل وکاهش هزینه و عدم موازی کاری در حوزه های مختلف افزود : کاهش هزینه باید در تمام بخش های شرکت حتی در جزیی ترین موارد اتفاق بیفتد. جنس کاهش هزینه سود خالص است، یعنی باید به عنوان یکی از حرکت های اصلی به مساله کاهش هزینه توجه کنیم.