جامع خبر(جامع نیوز):با حضور برات کریمی و غلامرضا پناهی اعضای هیات مدیره، مدیران امور و برخی از روسا و کارشناسان ادارات مرکزی و معاونان ارزی شعب و مسئولان دوایر ارزی شعب سراسر کشور ، همایش دو روزه تبیین برنامه ها و سیاست های ارزی بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۶ در مرکز آموزشی و رفاهی […]

جامع خبر(جامع نیوز):با حضور برات کریمی و غلامرضا پناهی اعضای هیات مدیره، مدیران امور و برخی از روسا و کارشناسان ادارات مرکزی و معاونان ارزی شعب و مسئولان دوایر ارزی شعب سراسر کشور ، همایش دو روزه تبیین برنامه ها و سیاست های ارزی بانک ملی ایران در سال ۱۳۹۶ در مرکز آموزشی و رفاهی بابلسر برگزار شد.
به گزارش جامع خبراز بانک ملی ایران، برات کریمی با اشاره به وضعیت مطلوب بانک در خصوص رشد ۳۴ درصدی منابع بانک و رتبه شاخص npl بانک به نسبت سایر بانک ها گفت : برای افزایش سود، نیازمند تلاش بیشتر و کاهش هزینه ها هستیم و بخشی که می‌تواند بانک را به سود بیشتری برساند و موفق تر از قبل عمل نماید، بخش ارزی است .
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، استفاده از ابزارهای مهم خدمات ارزی از جمله اعتبارات اسنادی، ضمانتنامه های ارزی، سایر خدمات ارز بازرگانی و غیر بازرگانی را مهم خواند و با اشاره به وجود ۴۰ هزار نیروی شاغل در بانک گفت : بابرنامه ریزی و آموزش می‌توان بخش ارزی را تقویت کرد . ارز یک بخش تخصصی و علمی است و حتما باید از نیروهای با استعداد و متخصص در این بخش استفاده شود .
کریمی گفت : بانک ملی ایران از گذشته بهترین مشتریان ارزی را داشته و برخی از آنها به خاطر تحریم مجبور به کار با سایر بانک‌ها شده اند اما همچنان آنها تمایل و علاقه شان بانک ملی بوده و این امر به دلیل اعتماد آنها به این بانک است .
همچنین پناهی دیگر عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به تاثیر اعتقاد به موفقیت در رسیدن به پیشرفت و رسیدن بانک به نقطه مطلوب گفت : با توجه به نام گذاری سال ۹۶ با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال و ضرورت مقاوم سازی اقتصاد و همچنین انتظارات مدیران بانک از بخش ارزی ، طبیعتا باید عملکرد بخش ارزی نسبت به گذشته بهتر شود .
پناهی با بیان اینکه با رفع تحریم ها صادرات غیر نفتی کشور افزایش یافته است گفت : این امر نشان دهنده جهت گیری بازار به سمت و سوی صادرات است و باید تعاملات بانکی را با سایر کشور ها افزایش دهیم .
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ، برقراری روابط کارگزاری و تقویت شعب خارج از کشور را از مهمترین برنامه های این بانک در سال ۹۶ خواند و افزود : گشایش های بسیار خوبی بعد از تحریم ها صورت گرفته و در حال حاضر با بسیاری از بانک‌های خارجی ارتباط مستقیم برقرار شده است . برخی از واحدهای خارج از کشور در حال حاضر خدمات خوبی به نظام بانکی کشور ارائه می دهند .
پناهی با اشاره به تاثیر عملکرد بانک‌ها در برقراری روابط کارگزاری گفت : صورت های مالی بانک‌ها مبنای برقراری روابط کارگزاری در بین بانک‌های دنیا بوده و وضعیت دارایی ، بدهی و سود آوری آنها نشان دهنده ریسک وارده در بانکداری بین الملل است .
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر شفافیت در صورت‌های مالی گفت : شفافیت باعث بهتر شدن روند اقتصادی جامعه خواهد شد و ما باید صورت‌های مالی خود را بهبود بخشیده و برای آن برنامه داشته باشیم ؛ این امر باید به نقطه ای برسد که بتوان در تعاملات کارگزاری روابط بهتری را برقرار کرد. توسعه شبکه بین الملل ، افزایش ارزش افزوده در حوزه ارزی و استفاده از ظرفیت تعهدی در تجارت بین الملل از دیگر نکاتی بود که پناهی به آن تاکید کرد .
در ادامه این همایش روسای ادارات کل سرمایه انسانی ، اعتبارات ، خارجه ، ضمانتنامه های ارزی ، مبارزه با پولشویی ، ریسک و تطبیق و مشارکت ها و توسعه شبکه بین الملل در خصوص مباحث ارزی به ارایه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند .
سخنرانی صادقی نماینده SMBC بانک و از کارکنان بازنشسته ارزی این بانک ، حزار و شکسته بند از مدیران میربیزینس بانک و صرافی بانک ملی ایران از دیگر برنامه های این همایش بود .
تشکیل کارگروه های تخصصی و بررسی موضوعات مرتبط ارزی و همچنین برگزاری پانل پرسش و پاسخ از دیگر برنامه های این همایش در روز دوم خواهد بود .