جامع خبر(جامع نیوز):دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات (ISIRI-ITTC) دوره آموزشی با هدف آشنایی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات برای نحوه مشارکت در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌کند. به گزارش جامع خبراز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی آذرکار دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات (کمیته متناظر ISO/IEC/JTC1 در ایران) با اعلام این خبر، گفت: تاکنون دوره‌های […]

جامع خبر(جامع نیوز):دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات (ISIRI-ITTC) دوره آموزشی با هدف آشنایی متخصصان حوزه فناوری اطلاعات برای نحوه مشارکت در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌کند.
به گزارش جامع خبراز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، علی آذرکار دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات (کمیته متناظر ISO/IEC/JTC1 در ایران) با اعلام این خبر، گفت: تاکنون دوره‌های آموزشی مشابهی برای این منظور برگزار شده ولی دبیرخانه تصمیم دارد این دوره‌ها را در مقاطع زمانی کوتاه‌تر و با جمع بیشتری از مخاطبین و علاقه‌مندان برگزار کند.
دبیر کمیته فنی فناوری اطلاعات افزود: مسئولیت‌های دبیرخانه‌ای کمیته فنی فناوری اطلاعات سال گذشته توسط سازمان ملی استاندارد ایران به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور محول شد و این سازمان فعالیت‌هایی را برای ایجاد و فعال‌سازی کمیته‌های فرعی متناظر در کشور انجام داده است.
هم‌اکنون چهار کمیته فرعی، کمیته فرعی ۷ «مهندسی سامانه‌ها و نرم‌افزار»، کمیته فرعی ۲۷ «فنون امنیت اطلاعات»، کمیته فرعی ۴۰ «مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و حکمرانی فناوری اطلاعات»، و کمیته فرعی ۳۹ «پایداری برای فناوری اطلاعات و توسط آن»، به طور رسمی فعال شده و متخصصان این حوزه‌ها نظرات خود را در مورد اسناد پیش‌نویس استانداردهای بین‌المللی برای سازمان ایزو ارسال کرده و می‌کنند.
آذرکار اهداف برگزاری این دوره را برشمرد و گفت: هدف، آشنایی با نحوه مشارکت متخصصان در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی است. سازمان ایزو برای تدوین استانداردهای بین‌المللی چارچوب‌ها و رویه‌هایی دارد که تبعیت از آن‌ها برای مشارکت الزامی است.
این دوره در دو بخش تدوین شده است؛ بخش اول به معرفی ساختار JTC1 پرداخته و در بخش دوم، فرآیند تدوین استانداردها تشریح شده و مواردی که باید مورد توجه مشارکت‌کنندگان قرار گیرد، بیان خواهد شد.
این دوره آموزشی در تاریخ چهارشنبه ۲۴/۰۳/۱۳۹۶، از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ و در محل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران (خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، کوچه نهم، پلاک ۱۳) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در صورت تمایل به حضور، اطلاعات خود را (شامل: نام و نام خانوادگی، سازمان متبوع، و تلفن همراه) حداکثر تا تاریخ ۲۲/۰۳/۱۳۹۶به آدرس jtc1@tehrannsr.org ارسال کنند.