جامع خبر(جامع نیوز):مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارت نو با حضور ۹۸ درصد سهامداران برگزار شد و این شرکت به ازای هر سهم ۲۸۰ ریال سود تقسیم کرد. به گزارش جامع خبر؛ در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارت نو که با حضور نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس برگزار شد، بعد از انتخاب اعضای […]

جامع خبر(جامع نیوز):مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارت نو با حضور ۹۸ درصد سهامداران برگزار شد و این شرکت به ازای هر سهم ۲۸۰ ریال سود تقسیم کرد.

به گزارش جامع خبر؛ در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه تجارت نو که با حضور نمایندگان بیمه مرکزی و سازمان بورس برگزار شد، بعد از انتخاب اعضای هیات مدیره، ناظرین نمایندگان نفت و گاز و کارکنان و بانک تجارت انتخاب شدند و جایگاه منشی جلسه نیز به سیدمحمد عباس زادگان واگذار شد.

پس از تعیین اعضای هیات مدیره جلسه، گزارش عملکرد مالی این شرکت برای دوره مالی ۳۵۲ روزه منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ توسط عباس زادگان، مدیرعامل بیمه تجارت نو قرائت شد.

وی ضمن ارائه گزارش عملکرد سال گذشته شرکت بیمه تجارت نو به معرفی برنامه ها و اقدامات پیش بینی شده شرکت در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد که از جمله آنها تهیه الگوی انگیزشی برای نمایندگان فروش، راه اندازی آموزش مجازی برای شبکه فروش، رتبه بندی شعب شرکت و نمایندگان در قالب برنامه رشد و نوآوری و یادگیری سازمانی بودند.

مدیرعامل بیمه تجارت نو، تحلیل و بازنگری شرایط انواع بیمه نامه ها، راه اندازی کمیته های رسیدگی به تخلفات نمایندگان، راه اندازی سیستم مانیتورینگ، بازنگری تمامی فرایند ها و دستورالعمل شرکت منطبق با استاندارد ایزو ۹۰۰۱ – ۲۰۱۵ از دیگر برنامه های سال ۹۶ شرکت متبوع خود ذکر کرد.

وی یکی از راهبردهای اصلی بیمه تجارت نو را استقرار شبکه بانک و بیمه عنوان داشت که باهمکاری بانک تجارت نو، پست بانک به عنوان سهامداران عمده شرکت اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری ضریب نفوذ بیمه نامه های شرکت با افزایش روبرو شود؛ همچنین با افزایش صدور مجوز به نمایندگان فروش، تعداد نمایندگان از ۱۵۰ به ۴۰۰ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

عباس زادگان سپس به برنامه ریزی برای فروش بیمه نامه بر روی موبایل و اینترنت به ویژه در بخش بیمه های عمر اشاره کرد و توضیح داد: در این زمینه طراحی های لازم ومجوز های مربوطه گرفته شده و از اول تابستان در این حوزه شروع به فعالیت خواهیم کرد.

بر اساس آمار اعلام شده در مجمع عمومی بیمه تجارت نو، مجموع دارایی های شرکت بیمه تجارت نو ۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و۲۰۸ هزار و ۷۴۷ ریال، جمع حقوق صاحبان سهام شرکت یک هزار و ۶۹۰ میلیارد و ۳۰۴ میلیون و ۸۷۳ میلیون و ۴۴۴ ریال، جمع بدهی ها و حقوق صاحبان سهام ۲ هزار و ۳۵۵ میلیارد و ۴۷۲ میلیون و۲۰۸ هزار و ۷۴۷ ریال، ذخایر حق بیمه ۲۰۶ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۷۷۷ ریال، حق بیمه صادره ۴۳۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون و ۷ هزار و ۲۲۲ ریال، حق بیمه اتکایی واگذاری ۱۱۵ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۲۵۷ هزار و ۳۳ ریال، سود عملیاتی ۴۱۵ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۷۷۰ ریال، هزینه های تاسیس ۲۸ میلیارد و ۵۱ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۸۸۴ ریال، سود خالص ۴۴۰ میلیارد و ۳۰۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۴۴ ریال، اندوخته قانونی ۲۲ میلیارد و ۱۵ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۷۳ ریال و سود انباشته پایان دوره ۳۷۴ میلیارد و ۲۵۹ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۴۲۶ ریال در دوره مورد نظر بوده است.

همچنین در گزارش صورت های مالی شرکت بیمه تجارت نو تصریح شده است که جریان خالص ورود وجه نقد ناشی از بازده سرمایه گذاری ها و سود پرداختی ۵۳۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۴۷۳ ریال وجوه نقد دریافتی از سهامداران بابت ۵۰ درصد سرمایه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و مانده وجه نقد پایان دوره ۲۰۸ میلیارد و ۴۴۳ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۹۵ ریال بوده است.

پس از ارائه گزارش مالی از سوی مدیرعامل، شرکت حسابرسی گزارش خود را قرائت و گزارش عملکرد مالی شرکت را تایید کرد.

در ادامه جلسه صورت های مالی ارایه شده با اسناد به ماده ۱۲۹ به صورت مشروط مصوب شد. همچنین دیگر دستورهای جلسه از جمله سود تقسیمی به میزان ۲۸۰ ریال به ازای هر سهم، انتخاب بازرسی قانونی و حسابرسی مستقل ( اصلی و علی البدل ) برای سال مالی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، تعیین حق الزحمه اعضای هیات مدیره به میزان یک درصد سود تقسیمی به صورت ناخالص، تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های شرکت و تعیین حق حضور اعضاء غیر موظف هیات مدیره همچون سال گذشته به تصویب رسید.

همچنین تعیین حق الزحمه بازرس و حسابرس قانونی نیز به هیات مدیره تفویض شد.