جامع خبر(جامع نیوز):سفیر دانمارک با اشاره به سرمایه گذاری ۷۰ میلیونی یکی از شرکت‌های مشهور این کشور در ایران گفت: ایران کشور و امنی برای سرمایه گذاری مشترک تجاری است. به گزارش جامع خبر؛ دنی عنان سفیر دانمارک در حاشیه مراسم سرمایه گذاری شرکت نوو نوردیسک به منظور ساخت کارخانه تولید داروهای مدرن دیابت در […]

جامع خبر(جامع نیوز):سفیر دانمارک با اشاره به سرمایه گذاری ۷۰ میلیونی یکی از شرکت‌های مشهور این کشور در ایران گفت: ایران کشور و امنی برای سرمایه گذاری مشترک تجاری است.
به گزارش جامع خبر؛ دنی عنان سفیر دانمارک در حاشیه مراسم سرمایه گذاری شرکت نوو نوردیسک به منظور ساخت کارخانه تولید داروهای مدرن دیابت در ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این پروژه سرمایه گذاری ۷۰ میلیون یورویی از سوی شرکت دانمارکی در ایران انجام شده و هدف ما این است که همان گونه که پروژه را از سال گذشته آغاز کردیم ادامه دهیم و بتوانیم روابط تجاری را با کشور ایران بیش از پیش ادامه دهیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم همکاری سیاسی با ایران را گسترش داده و همانطور که به پیشرفت خوب این پروژه در ایران اشاره شد بتوانیم پروژه‌های بیشتری را در این کشور اجرایی کنیم.

سفیر دانمارک با اشاره به سرمایه گذاری شرکت نوو نوردیسک در زمینه داروهای مدرن دیابت در ایران، عنوان کرد: این سرمایه گذاری مربوط به بخش خصوصی دانمارک بوده و به دولت دانمارک مرتبط نمی‌شود.

عنان با بیان اینکه این سرمایه گذاری به تعامل تجاری شرکت‌های دانمارکی به ایران کمک می‌کند، افزود: من معتقدم سرمایه گذاری نوو نوردیسک نه تنها در ایران منفعت دارد بلکه به شرکت‌های دانمارکی نیز کمک می‌کند تا بتواند وارد ایران شده و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد.

سفیر دانمارک تاکید کرد: ایران کشور خوبی برای سرمایه گذاری‌های مشترک اقتصادی است و این سرمایه گذاری شاهد خوبی برای این موضوع خواهد بود و کشورهای دیگر دنیا باید ببینند که ایران کشوری خوب، مناسب و امن برای کارهای مشترک تجاری است.

۵٣۵ میلیون دلار سرمایه گذارى خارجى در استان البرز در دولت یازدهم
در ادامه این مراسم سید حمید طهایی استاندار البرز در نشست خبرى سرمایه گذارى شرکت نوو نوردیسک در ساخت کارخانه تولید داروهاى مدرن داروهاى دیابت در ایران با اشاره به انتخابات دو روز گذشته در کشور گفت: بیش از ۴١ میلیون نفر در این انتخابات شرکت کردند و قطعا برنده اصلى این انتخابات مردم غیور و سلحشور ایران هستند که در تاریخ جمهوری اسلامى همیشه در صحنه حاضر بودند.

وى افزود: حضور مردم منجر به یک جشن سیاسی، اجتماعى، و فرهنگى در کشور شد، مردم ما همیشه آنجایی که باید در صحنه حضور دارند، حضور داشتند و حضور پررنگ آن‌ها بار مسئولیت را بر دوش مسئولان سنگین مى کنند.

استاندار البرز افزود: رهبرى امسال را با نام اشتغال تولید و اقتصاد مقاومتى نامگذارى کردند و امروز در شهرک دارویى برکت شاهد ساخت کارخانه اى در زمینه تولید داروهاى مدرن دیابت در ایران است.

وى ادامه داد: سفیر دانمارک اشاره کردند که سابقه داروسازى در ایران بسیار قدمت دارد و این شهرک به عنوان یک مکان با محوریت داروسازى نقش خوبى در توسعه صنعت داروسازى ایران مى‌تواند داشته باشد.

طهایی با اشاره به بازار بزرگ منطقه که کشور ما در آن قرار دارند، گفت: شرکت‌هاى سرمایه‌گذار تنها به بازار کشور نگاه نمى‌کنند زیرا خوشبختانه ما در منطقه خاورمیانه قرار داریم که منافع اقتصادى بالایی در حوزه دارویى وجود دارد.

استاندار البرز عنوان کرد: در دولت میازدهم ۵٣۵ میلیون دلار سرمایه گذارى خارجى در استان البرز در حوزه مواد غذایى دارویی و صنعتى داشتیم و در انتهاى سال ٩۵ فاز یک برخى از آن‌ها به بهره بردارى رسیده است.

اهدای ۱۰ بیمارستان و ۸۰ کلینیک از سوی بنیاد برکت به وزارت بهداشت / ۱۱.۳ درصد مردم کشور دیابتی هستند
در ادامه مراسم جمشیدی مدیر عامل شرکت دارویی برکت در نشست سرمایه‌گذاری مشترک شرکت نوو نورودیسک به منظور ساخت کارخانه تولید داروهای مدرن دیابت در ایران با بیان اینکه امیدواریم این پروژه ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: در کشور ما ۱۱.۳ درصد افراد بالای ۲۵ سال دیابت دارند و ۲۶ درصد جمعیت پیش‌دیابت یا دیابتیک هستند و رشد بیماری دیابت در کشور ما فزاینده است.

وی افزود: سال ۲۰۰۵، ۷.۵ درصد دیابتی داشتیم و اکنون به ۱۱.۳ درصد رسیده که امیدواریم با افزایش تحرک و مصرف سبزیجات بیشتر و کربوهیدرات کمتر این میزان کاهش پیدا کند.

جمشیدی با بیان اینکه سالانه ۷ هزار نفر به دلیل بیماری دیابت جان خود را در ایران از دست می‌دهند گفت: علاوه بر این ۷ هزار نفر، ۴۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم در اثر بیماری دیابت جان خود را از دست داده و در واقع ۱۳ درصد مرگ و میر کشور مربوط به دیابت است.

مدیر عامل شرکت دارویی برکت اظهار کرد: با افتتاح این پروژه تأثیر بسزایی بر سلامت مردم می‌توان گذاشت، نوو نورودیسک نه تنها بر روی سلامت کشور تأثیر می‌گذارد بلکه از نظر اقتصادی با وجود بازار بزرگی که در منطقه داریم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

جمشیدی با بیان اینکه ما در منطقه امرو یا مدیترانه شرقی قرار داریم که دیابت در آن بسیار شایع است افزود: ما میانگین شیوع دیابت در منطقه هستیم، در برخی کشورهای عربی مانند کویت و مصر دیابت بیشتر شیوع داشته و در افغانستان و عراق میزان شیوع دیابت کمتر بوده، اما به نظر می‌رسد در آینده شاهد رشد این بیماری در این کشور‌ها نیز باشیم.

مدیر عامل شرکت دارویی برکت عنوان کرد: این سرمایه‌گذاری از نظر اشتغال و نیروی انسانی نیز در ایران ارزشمند است، زیرا ما در بخش نیروی انسانی بسیار توانمندیم و در علم نا‌نو جزو ۱۰ کشور اول دنیا و در سلول‌درمانی جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم.

جمشیدی با اشاره به برخی اقدامات بنیاد برکت در زمینه سلامت در کشور گفت: اولین نا‌نو داروی ضد سرطان را در خاورمیانه تولید و روانه بازار کردیم همچنین اولین بسته سلول‌درمانی آرتروز با مجوز وزارت بهداشت در ۶ ماه آینده وارد بازار می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ فارغ‌التحصیل دکترای بیوتکنولوژی داریم و این شرکت از لحاظ نیروی تخصصی و فوق‌تخصصی در مکان بسیار خوبی سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیر عامل شرکت دارویی برکت با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ بیمارستان به وزارت بهداشت تحویل دادیم همچنین ۸۰ کلینیک در سیستان و بلوچستان از سوی بنیاد برکت در حال ساخت بوده همچنین ۳ مرکز پیشرفته سرطان در تهران و اهواز در حال ساخت است و ۱۰ هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: محل پروژه در شهرک دارویی برکت قرار دارد که در این شهرک با وسعت ۲۰۰ هکتار ۴ شرکت خارجی، ۱۶ شرکت خصوصی زمین خریداری و به زودی شاهد فعالیت آن‌ها خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت دارویی برکت تصریح کرد: شهرک دارویی برکت پتانسیل جذب ۷ هزار متخصص و ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را دارد و سرمایه‌گذاری شرکت نوو نورودیسک بخشی از اقدامات در شهرک دارویی برکت بوده و امیدواریم به زودی شهرک دارویی برکت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی محسوب شود.