جامع خبر(جامع نیوز):رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: شبای بانکی ۱۶ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به تایید نظام بانکی رسیده و شبای بانکی نزدیک به ۹ میلیون نفر در بانک ها در دست رسیدگی است. به گزارش جامع خبر به نقل از سازمان خصوصی سازی؛ «میر علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی» در این […]

جامع خبر(جامع نیوز):رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: شبای بانکی ۱۶ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت به تایید نظام بانکی رسیده و شبای بانکی نزدیک به ۹ میلیون نفر در بانک ها در دست رسیدگی است.

به گزارش جامع خبر به نقل از سازمان خصوصی سازی؛ «میر علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی» در این خصوص اظهار داشت: از مجموع ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مشمول سهام عدالت، به دلیل کسر حدود ۲ میلیون نفر از فوت شدگان به عدد ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار مشمول می رسیم که از این تعداد تاکنون ۳۴ میلیون نفر یعنی حدود ۷۳ درصد به سامانه مراجعه کرده اند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: از ۳۴ میلیون مشمولی که به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند، ۲۵ میلیون نفر شماره شبای خود را به سامانه اعلام کرده اند.
پوری حسینی با یادآوری تایید شماره شبای ۱۶میلیون نفر از مشمولان گفت: بر این اساس شماره شبای ۹۷.۵ درصد از کسانی که به سامانه مراجعه کرده اند، تایید شده و تنها ۲.۵ درصد به تایید سیستم بانکی نرسیده است.
وی درباره وضعیت سوددهی شرکت های تحت پوشش سهام عدالت اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران نخستین شرکتی است که مجمع عمومی آن برگزار شده و سود قابل توجهی برای توزیع بین مشمولان سهام عدالت اختصاص داده است.
به گفته وی، سهم مشمولان سهام عدالت از سود شرکت مخابرات ایران حدود چهار هزار میلیارد ریال است و با وجود آنکه طبق قانون، این شرکت هشت ماه فرصت دارد سود خود را به طور کامل تحویل مشمولان دهد، ولی به محض وصول هر مبلغ از سود، این مبالغ بین مشمولان توزیع می شود.
معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد که سازمان خصوصی سازی در شرایط کنونی برنامه ای در زمینه ثبت نام های جدید برای سهام عدالت ندارد.
پوری حسینی گفت: مشمولان دریافت سهام عدالت می‌توانند برای دریافت صورت حساب و یا ارائه شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه آن به نشانی اینترنتیsamanese.ir مراجعه کنند.
سامانه سهام عدالت با هدف اطلاع هموطنان از صورت حساب خود و نیز دریافت شماره شبا برای واریز سود سهام در نیمه دوم امسال، از اسفند ماه پارسال به نشانی اینترنتی www.samanese.ir آغاز به کار کرده است.
مشمولان می توانند با مراجعه به شعبه بانک های عامل، استفاده از دستگاههای خودپرداز بانکی یا از طریق اینترنت بانک و تلفن بانک شماره شبای ۲۴ رقمی حساب های خود را دریافت کنند.
۱۰ سال مهلت قانونی برای اینکه از محل سود سهام عدالت، بدهی مشمولان بابت خرید سهام پرداخت شود، به پایان رسیده و برای هر فرد ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهم اختصاص یافته است.
در این ۱۰ سال، از محل سود سهام عدالت مقداری سود به خزانه واریز شده و اکنون با پایان مهلت ۱۰ ساله، سهام قابل واگذاری است.