جامع خبر(جامع نیوز) : معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در حوزه های فن آوری اطلاعات، منابع انسانی، مالی، آموزش و پژوهش، رفاهی، بودجه و تشکیلات در این سازمان اقدامات مختلفی را در طول دولت یازدهم اجرا کرده است. به گزارش جامع خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حوزه فن […]

جامع خبر(جامع نیوز) : معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در حوزه های فن آوری اطلاعات، منابع انسانی، مالی، آموزش و پژوهش، رفاهی، بودجه و تشکیلات در این سازمان اقدامات مختلفی را در طول دولت یازدهم اجرا کرده است.

به گزارش جامع خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، حوزه فن آوری اطلاعات یکی از بخش هایی است که در این دوره مورد توجه قرار گرفت و بر این اساس، اجرای طرح تمرکز پرداخت ها با هدف عدالت در مدت زمان پرداخت ها و رفع هم پوشانیها به عنوان یکی از برنامه های حوزه آی تی انجام شد.
طرح تعمیم سیستم اتوماسیون گام به منظور حذف سفرهای بین شهری و صرفه جویی در زمان مکاتبات در سطح سازمان تامین اجتماعی اجرایی شد.
مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی (CRM) با شماره تماس ١۴٢٠ و با هدف پاسخگویی و ایجاد رضایت مندی در مخاطبان سازمانی ایجاد شد. مخاطبان با برقراری ارتباط تلفنی می توانند سوالات خود را مطرح و پاسخ لازم را از طریق پیام کوتاه و ایمیل دریافت کنند.
اجرای فاز اول پیاده سازی سیستم جامع منابع انسانی، راه اندازی سیستم بودجه متمرکز ، برقراری امکان دریافت حق بیمه به صورت غیرحضوری ،راه اندازی سامانه اموال غیرمنقول ،اجرای طرح روانسازی فرایندها (بهبود روشهای ارائه خدمت به ذینفعان) وتغییر سکوی سیستم های مالی بخش درمان سازمان از DOS (فاکس) به اوراکل از دیگر فعالیت های حوزه معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی است.
در حوزه منابع انسانی؛ سازمان تامین اجتماعی در ایجاد اشتغال و برقراری امنیت شغلی در سطح کشور نقش آفرینی کرده است.
برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تابعه سراسر کشور بر اساس سیاست¬ها و خط مشی¬های سازمانی در طول چهارسال اول دولت تدبیر و امید، سازمان تأمین اجتماعی توانسته است با استخدام ٧،۶٨٢ نفر از طریق برگزاری آزمون¬های استخدامی منطقه ای وسراسری و همچنین جذب ٢،٢۵٨ نفر از پزشکان نقش تأثیرگذاری در ایجاد اشتغال داشته باشد.
همچنین در طول این مدت با تبدیل وضعیت استخدامی بالغ بر ١٢هزار نفر از نیروهای شاغل قراردادی به پیمانی و آزمایشی رسمی از طریق برگزاری آزمون های کتبی، مصاحبه و گزینش وضعیت منابع انسانی خود را ساماندهی کرده است.
در حوزه امور مالی ، پرداخت به موقع تعهدات قانونی از مهمترین فعالیت های حوزه امور مالی سازمان تامین اجتماعی بوده است به طوری که فقط در سال ٩۵، ۴٠۵ هزار و ۶۴٢ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال صرف تعهدات این سازمان شده است.
در حوزه آموزش و پژوهش، در ۴ سال گذشته از ٨۵٧ پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی مرتبط با اقدامات و خدمات سازمان تامین اجتماعی حمایت شده است.
استقرار کشوری سامانه مدیریت یکپارچه آموزش و پیاده سازی آموزش های الکترونیکی و برگزاری جلسات هم اندیشی و راه اندازی کتابخانه دیجیتال از دیگر اقدامات معاونت اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم بوده است.
در حوزه امور رفاهی، در ٢بخش آقایان وبانوان المپیاد ورزشی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان برگزار شد و همچنین در این بخش می توان از اجرای طرح کرامت رضوی نام برد که بر این اساس از سال ٩٣ تا ٩۵ با اولویت بازنشستگان و مستمری بگیران زیارت اولی، ۴٩ هزار و ٩٣٠ نفر از آنها با صرف اعتباری بالغ بر ٢٠٠میلیارد ریال به مشهد مقدس اعزام شده اند.
در بخش بودجه و تشکیلات، تدوین، تصویب و ابلاغ به موقع برنامه و بودجه سالانه سازمان تامین اجتماعی از طریق ایجاد نظام پروژه ای و کنترل فعالیت های برنامه ای در فاصله ۴ سال اخیر انجام شده است.