جامع خبر(جامع نیوز): رییس مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت اعلام کرد که فعالیت حرفه‌ای این بانک دقیقا، منطبق با چارچوب منسجمی از تصمیمات استراتژیک است. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر علیرضا جلالی فراهانی با اشاره به این نکته که بانک ملت به شکل آگاهانه تلاش کرده […]

جامع خبر(جامع نیوز): رییس مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت اعلام کرد که فعالیت حرفه‌ای این بانک دقیقا، منطبق با چارچوب منسجمی از تصمیمات استراتژیک است.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملت، دکتر علیرضا جلالی فراهانی با اشاره به این نکته که بانک ملت به شکل آگاهانه تلاش کرده است با درک، ترجمه و عمل به استانداردهای حرفه‌ای و جهان‌ترازِ صنعت بانکی، تبدیل به نمونه‌ای برتر در سطح داخلی شود، افزود: البته از نظر بانک، ما هنوز تا نقطه تعالی فاصله‌ زیادی داریم اما اطمینان داریم که جهت و شتاب حرکت بانک کاملاً مثبت و امیدوارکننده است.
وی ادامه داد: اگر استراتژی را مجموعه‌ای از انتخاب های منسجم ترجمه کنیم باید گفت که بانک ملت شبکه‌ای از تصمیمات منسجم، در هم تنیده و هدفمند را اتخاذ کرده که تقریباً تمامی حیطه‌های فعالیت و عملیات بانک را متاثر ساخته است و نتایج آن در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آشکار شده یا خواهد شد و پیاده‌سازی این مجموعه تصمیمات و انتخاب‌ها، بانک ملت را عملاً در مسیر تحول استراتژیک قرار داده است.
به گفته رییس مرکز تحقیقات و تحول استراتژیک بانک ملت، برخی از این تصمیمات باعث حرکت بانک در مسیر خلاف جریان غالب صنعت شده است لیکن از آنجا که اطمینان داریم این مسیر درست است، در آن ثبات قدم داریم و کار را به جدیت ادامه خواهیم داد.
وی تاکید کرد: نمونه ای از این تصمیمات استراتژیک، تصمیم به”به اندازه‌سازی” یا”متناسب‌سازی” بانک است که در تمامی شئون نظیر شبکه شعب، منابع، مصارف، ترکیب کارکنان و … به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و از جمله تبعات محسوس چنین انتخاب استراتژیکی، اجتنابِ فعالِ بانک ملت از مسابقه جذب منابع با نرخ‌های ترجیحی است که به مثابه سمی مهلک در بدنه نظام بانکی کشور منتشر شده است.
وی در تبیین سایر محورهای استراتژیک بانک ملت با اشاره به این نکته که تصمیم و انتخاب دیگر بانک، همت گماردن به اصلاح ترکیب درآمدی بانک از منظر مشاع و غیر مشاع است، یادآور شد: این هدف کلان بانک، خود را در سه مضون از مضامین هفتگانه استراتژیک بانک نشان داده و بر همین اساس، بانک طیف گسترده‌ای از تمهیدات را جهت ایجاد، تقویت و تثبیت درآمدهای غیرمشاع اتخاذ کرده که نتایج اولیه آن در طول سال ۹۵ در بخش درآمدهای کارمزدی بخش ارزی و خدمات الکترونیک، بسیار امیدوارکننده و رضایت بخش بوده است.
وی ادامه داد: در جبهه ای دیگر، حرفه‌ای سازی و تخصصی‌سازی شبکه شعب بانک و باز مهندسی آن در قالب شبکه فراگیر فروش از جمله ابتکارات استراتژیکی است که در سال ۹۶ وارد فاز اجرایی و در قالب آن امکان ارائه خدمات تخصصی برای مشتریان شرکتی، تجاری و شخصی در سطحی حرفه‌ای در شبکه فروش بانک فراهم خواهد شد.
دکتر جلالی تاکید کرد: در چارچوب این طرح که با اهداف سه گانه ارتقای رضایت مشتریان، حرفه‌ای سازی شبکه فروش و بیشینه‌سازی منافع مشترک بانک و مشتری‌ها تعریف شده است، شبکه شعب بانک ملت براساس پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل، دارای رسته تخصصی شده و درگیر فعالیت‌های منسجم حرفه‌ای می شود.
وی با بیان این نکته که بر اساس این تقسیم بندی، خدمات تخصصی هر یک از گروه‌های مشتریان، متناسب با نیازشان در دسترس آنها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این حرفه‌ای‌سازی اثرات مثبت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت فراوانی را برای بانک، مشتریان، کارکنان و سهامداران در پی خواهد داشت.