جامع خبر(جامع نیوز):نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها موافقت نموده و پست بانک ایران را به عنوان یکی از بانک‌های عامل در این زمینه تعیین کردند. به گزارش جامع خبرازخبرگزاری خانه ملت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی […]

جامع خبر(جامع نیوز):نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها موافقت نموده و پست بانک ایران را به عنوان یکی از بانک‌های عامل در این زمینه تعیین کردند.

به گزارش جامع خبرازخبرگزاری خانه ملت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح چهاردهم تیرماه سال جاری وارد بررسی جزئیات لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری شدند و ماده یک این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
بنابراین گزارش: به موجب مصوبه مجلس و به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده‌ می‌شود تا با هدف ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستائی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق مذکور،‌ معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی‌، پست‌بانک‌ایران،‌ توسعه تعاون،‌ صندوق کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی،‌ سپرده گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.
این گزارش می‌افزاید: طبق تبصره یک این ماده، تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون نباید موجب افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی شود. همچنین در تبصره ۲ این ماده مقرر شد که تسهیلات موضوع این ماده بین استان‌ها بر اساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع ‌شود.
گفتنی است: پست‌بانک ایران طی سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی، تفاهم‌نامه‌های مختلفی با این صندوق برای پرداخت تسهیلات ریالی و ارزی به طرح‌های بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و صادرات محصولات کشاورزی، تسهیلات سرمایه در گردش بخش صنایع تبدیلی و کشاورزی و فعالیت‌های دانش بنیان امضاء کرده و درحال حاضر عملیاتی شده است.