جامع خبر(جامع نیوز): حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در حالی نخستین سالگرد خود را پشت سرگذاشت که تمام خسارت ناشی از این حادثه به ارزش بیش از ۹۴ میلیون یورو توسط کنسرسیوم شرکتهای بیمه ای به راهبری بیمه_ایران پرداخت شد. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط‌عمومی بیمه ایران، این خبر در مراسمی که […]

جامع خبر(جامع نیوز): حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در حالی نخستین سالگرد خود را پشت سرگذاشت که تمام خسارت ناشی از این حادثه به ارزش بیش از ۹۴ میلیون یورو توسط کنسرسیوم شرکتهای بیمه ای به راهبری بیمه_ایران پرداخت شد.
به گزارش جامع خبر به نقل از روابط‌عمومی بیمه ایران، این خبر در مراسمی که با حضور مدیران عامل کنسرسیوم بیمه‌گران داخلی و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی برگزار گردید اعلام شد.
۱۶ تیر پارسال پتروشیمی بوعلی سینا -واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در استان خوزستان- دچار آتش‌سوزی شد. مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا یکی از واحدهای تولیدکننده مواد آروماتیک است که مالک سهام آن شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
به محض اعلام خسارت از سوی بیمه‌گزار، کارشناسان خسارت در روز جمعه ۹۵/۴/۱۸ ضمن حضور در محل حادثه از مواضع آسیب دیده بازدید و با توجه به اهمیت موضوع از بیمه مرکزی درخصوص استفاده از ارزیابان خسارت بین المللی، مجوز لازم را دریافت کردند و مبلغ نهایی خسارت قابل پرداخت ۹۴ میلیون یورو، پس از طی مراحل قانونی و براساس مصوبه هیات مدیره #بیمه‌ایران، در کمترین زمان ممکن در وجه بیمه گذار پرداخت شد.
گفتنی است امور بیمه شرکت های پتروشیمی با راهبری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و در قالب کنسرسیوم بیمه گران داخلی شامل بیمه ایران باسهم ۵۵.۷ درصد و شرکت های بیمه آسیا، البرز، دانا، کارآفرین، ملت، پارسیان، سامان، ایران‌معین، میهن و دی جمعاً ۴۴.۳ درصد انجام می شود.
در حال حاضر ۱۹ شرکت پتروشیمی تحت پوشش بیمه هستند.