جامع خبر(جامع نیوز):گوشی Y7PrimeHUAWEIبیش از یک ماه است به ایران وارد شده و در این مدت استقبال مناسبی از آن در بازار صورت گرفته است. این گوشی با بهره مندی از قابلیت های جذابی چون بدنه فلزی، باتری پرظرفیت در کنار سنسور اثر انگشت و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه سنسورهای بزرگ ۱.۲۵µm برای عکاسی […]

جامع خبر(جامع نیوز):گوشی Y7PrimeHUAWEIبیش از یک ماه است به ایران وارد شده و در این مدت استقبال مناسبی از آن در بازار صورت گرفته است. این گوشی با بهره مندی از قابلیت های جذابی چون بدنه فلزی، باتری پرظرفیت در کنار سنسور اثر انگشت و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه سنسورهای بزرگ ۱.۲۵µm برای عکاسی با کیفیت حتی در محیط های کم نور، به یکی از گزینه های جذاب در بازار گوشی های میان رده برای کاربران ایران بدل شده است.
باتری این گوشی از ظرفیت ۴۰۰۰mAh بهره می برد که حتی نسبت به گوشی های پرچم دار بازار هم آن را بین رقبا از این حیث متمایز کرده است. وجود این باتری موجب شده که بیش از ۳ روز (بر مبنای آزمایش های مستقل کارشناسان ایرانی) در حالت کاربری عادی بتوانید با این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد کار کنید.
برخی گوشی های رقیب در بازار به دلیل اینکه از این ظرفیت بالای باتری بی بهره هستند، مجبور به استفاده از فناوری هایی می باشند که بتوانند تا حدی این نقصان خود را جبران نمایند. به عنوان نمونه گوشی سامسونگ J7 Pro که از باتری با ظرفیت کمتری از هوآوی Y7Prime برخوردار است تلاش کرده با بهره گیری از چیپست کم مصرف تر Exynos7870 با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری که ۳۰ درصد نسبت به چیپستSnapdragon 435 در Y7Prime که از فناوری ساخت ۲۸ نانومتری بهره می برد مصرف انرژی کمتری دارد، طول عمر باتری خود راکمی افزایش دهد. این درحالیست که پردازنده فقط یکی از فاکتورهای مصرف انرژی در گوشی می باشد به همین دلیل همچنان مدت زمان بهره گیری از باتری Y7Prime نسبت به J7Pro بیشتر می باشد.
به علاوه پردازنده هر دو گوشی از ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 بهره مند هستند که در سامسونگ سرعت کلاک پردازنده تنها ۱۰ درصد بیشتر از هوآوی یعنی ۱.۶GHz نسبت به ۱.۴GHz می باشد و این درحالیست که قیمت این گوشی نسبت به رقیب خود یعنی Y7Prime حدود ۵۰ دلار بیشتر است! لازم به ذکر است که هر دو مدل هم از بازده مشابهی درGPUو ۳ گیگابایت حافظه RAMبهره مند هستند.
در کل به نظر می رسد بهره گیری از باتری پر ظرفیت ۴۰۰۰mAh در Y7Prime در کنار قیمت بسیار رقابتی آن را به گزینه ای جذاب برای کاربرانی بدل نموده که علاوه بر قیمت، به دوام باتری طولانی در کنار سایر قابلیت های فنی گوشی خود اهمیت می دهند.