جامع خبر(جامع نیوز):طی مراسمی و با حضور جمعی از مقامات دولتی، واحدهای برتر صنعتی، صادراتی و دانش‌بنیان استان قزوین معرفی و از آن‌ها تجلیل شد. در این مراسم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به ظرفیت بالای این استان در صنعت کشور بیان داشت: «سه هزار و پانصد واحد صنعتی در […]

جامع خبر(جامع نیوز):طی مراسمی و با حضور جمعی از مقامات دولتی، واحدهای برتر صنعتی، صادراتی و دانش‌بنیان استان قزوین معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.
در این مراسم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به ظرفیت بالای این استان در صنعت کشور بیان داشت: «سه هزار و پانصد واحد صنعتی در قزوین در حال فعالیت هستند. این توانایی، استان را به یکی از مراکز تأثیرگذار در اقتصاد کشور تبدیل کرده است.» مهندس علی پرزحمت با اشاره به رشد صادرات استان پس از برجام افزود: «سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی، حدود ۴۳۵ میلیارد دلار صادرات را برای استان پیش‌بینی کرده بود؛ اما خوشبختانه باهمت شما صادرکنندگان، موفق به صادرات بیش از ۶۷۵ میلیارد دلار شده‌ایم.»
آقایان داود محمدی، بهمن طاهر خانی و روح‌الله بابایی صالح، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به‌ضرورت وحدت و همدلی میان قوای سه‌گانه در راستای کاهش نرخ سود بانکی و بوروکراسی اداری، بر لزوم حمایت از واحدهای تولیدی، رونق کسب‌وکار و حل مشکلات آن‌ها تأکید کردند.
از جمله ۵۲ واحد تولیدی نمونه در استان قزوین که در این مراسم موفق به کسب لوح تقدیر شدند، می‌توان از شرکت نستله ایران نام برد. این شرکت سال گذشته نیز از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان صادرکننده نمونه استان قزوین در گروه مواد غذایی برگزیده شده بود. آن‌ها با احداث کارخانه خود در سال ۱۳۸۲ در استان قزوین، فعالیت مستقیم خود را در کشورمان آغاز کردند. محصولات نستله نه‌تنها در مدت کوتاهی موفق به تأمین بخش بزرگی از نیاز بازار داخلی شد، بلکه با صادرات به کشورهای مختلف موجب افزایش ورود ارز به کشورمان شده است.