جامع خبر(جامع نیوز):نشست خبری نخستین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در محل سالن کنفرانس بانک شهر با حضور نماینده نمایشگاه آلمان و نمایندگان نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شد. به گزارش جامع خبردر این نشست خبری توماس دوزه، قائم مقام نمایشگاه اینترپک آلمان، سید محمد سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب، نصیر بهزاد، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب، […]

جامع خبر(جامع نیوز):نشست خبری نخستین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی در محل سالن کنفرانس بانک شهر با حضور نماینده نمایشگاه آلمان و نمایندگان نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شد.

به گزارش جامع خبردر این نشست خبری توماس دوزه، قائم مقام نمایشگاه اینترپک آلمان، سید محمد سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب، نصیر بهزاد، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب، حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس حضور داشتند.

در ابتدای جلسه توماس دوزه توضیحاتی در مورد مسه دوسلدورف ارائه کرد و گفت: این نمایشگاه درسال ۱۹۴۷ در شهر دوسلدورف آلمان فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه مساحت ۲۶۲ هزار و ۴۰۰ متر مربعی را پوشش می‌دهد. این نمایشگاه تا امروز ۷ شرکت زیر مجموعه در نقاط مختلف دنیا دارد و مهم‌ترین نمایشگاه‌های دنیا از جمله اینترپک، دروپا، مدیکا و بوت شو را میزبانی می‌کند.

وی در ادامه به برگزاری رویداد اینترپک اشاره و بیان کرد: اینترپک بزرگترین رویداد بسته‌بندی در دنیا به شمار می‌آید که هر سه سال یکبار در نمایشگاه مسه دوسلدورف برگزار می‌شود. استراتژی خاصی برای این رویداد در نظر گرفته شده است که طی آن اینترپک بازارهای مستعد را شناسایی و نمایشگاه‌های مشابه را در آن برگزار می‌کند.

قائم مقام نمایشگاه اینترپک دوسلدورف اعلام کرد: ایران به عنوان کشوری که بازاری ۸۰ میلیونی در داخل و یک بازار ۴۰۰ میلیونی در منطقه را در اختیار دارد می‌تواند یک محور اصلی برای نمایشگاه اینترپک در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا باشد. استراتژی ما بر این اساس است که با برگزاری این رویداد در ایران رابطه تجاری خوبی با این کشور در دراز مدت داشته باشیم.

دوزه در ادامه افزود: نمایشگاه Pacprocess به عنوان هشتمین زیر مجموعه اینترپک برای نخستین بار در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ مهر ماه امسال برگزار خواهد شد. همزمان با این نمایشگاه، رویداد IPAP نیز داریم که زیر مجموعه دروپا آلمان به حساب می‌آید.

توماس دوزه تاکید کرد که محل برگزاری رویداد، زمان خوب در تقویم جهانی برای این نمایشگاه، جمع شدن تمام صنایع در منطقه در یک نقطه و ایجاد رابطه بلندمدت با ایران در حوزه تجارت از جمله مهم‌ترین دلایل برای حضور در ایران و برگزاری این رویداد هستند.

کارتن سازها

در ادامه این جلسه حامد ایرانی، مجری برگزاری این رویداد گفت: نمایشگاه pacprocess‌ و IPAP که تحت نظارت مسه دوسلدورف برگزار می‌شود فضای ۳۰ هزارمتری را پوشش خواهد داد. البته از این میزان ۱۱ هزار متر فضای مفید نمایشگاهی است.

وی در ادامه افزود: نمایشگاه Pacprocess زیر مجموعه اینترپک شناخته می‌شود و بیشتر در زمینه بسته‌بندی و فرآوری بسته‌های غذایی، دارویی فعالیت خواهد داشت. نمایشگاه IPAP زیر مجموعه‌ای از نمایشگاه دروپا به حساب می‌آید و در زمینه چاپ و بسته‌بندی فعالیت دارد. این دو رویداد در کنار هم در مهرماه و در محل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب برگزار می‌شوند.

ایرانی با تاکید بر آنکه ۸ اتحادیه جهانی چاپ و بسته‌بندی از این رویداد حمایت می‌کنند گفت: قصد داریم برای نخستین بار پاویون ICM به عنوان محلی برای شرکت‌های کارتن ساز در نظر بگیریم تا فعالان این حوزه در کشور با خیال آسوده در نمایشگاه حاضر شوند و شاید در آینده این پاویون به تنهایی تبدیل به یک رویداد جداگانه شوند.

همچنین سید محمد سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب نیز در انتهای این جلسه با تایید صحبت‌های نماینده آلمان در این رویداد گفت: شهرآفتاب با زیرساخت‌های خوبی که فراهم کرده است می‌تواند نمایشگاه‌های بزرگ را میزبانی کند. مشکلات در تمامی مجموعه‌ها هست در شهرآفتاب نیز دیده می‌شود اما به طور چشمگیر مشکلی وجود ندارد و امکانات برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی فراهم شده است.

سیدی در ادامه با تاکید بر اهداف شهرآفتاب برای برگزاری رویدادهای مختلف بیان کرد: پیش از برگزاری این دو رویداد ما تجربه برگزاری نمایشگاه AMB را در شهرآفتاب داشتیم که با همکاری مشترک ایران و مسه اشتوتگارت برگزار شد. این نمایشگاه در حوزه صنایع و ماشین‌آلات فلزکاری بود که بازخورد بسیار قابل قبولی نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: برندسازی در شهرآفتاب از جمله مهم‌ترین اهداف ماست. به دنبال آن هستیم که نمایشگاه‌های جدید و معتبر روز دنیا را به کشور بیاوریم تا به صنعت و تجارت ایران کمک کرده باشیم. Pacprocess و IPAP دومین نمایشگاه برند شهرآفتاب هستند. امیدواریم در آینده این دو رویداد باعث شکوفایی در حوزه چاپ و بسته‌بندی شوند