جامع خبر(جامع نیوز):مهرداد مردانی فرنگی کار وزن ۵۹ کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی جهان با شکست برابر حریف کره ای از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و محمد حسین الیاسی با کسب سومین پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. به گزارش جامع خبر؛ رقابت های چهار وزن ۵۹، ۶۶، ۸۰ و […]

جامع خبر(جامع نیوز):مهرداد مردانی فرنگی کار وزن ۵۹ کیلوگرم ایران در رقابت های قهرمانی جهان با شکست برابر حریف کره ای از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و محمد حسین الیاسی با کسب سومین پیروزی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

به گزارش جامع خبر؛ رقابت های چهار وزن ۵۹، ۶۶، ۸۰ و ۱۳۰ کیلوگرم پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان امروز (سه شنبه) و در دومین روز از این مسابقات از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران در سالن ۲۰ هزار نفری «آکورهتل آرنا» شهر پاریس آغاز شد.
محمد حسین الیاسی فرنگی کار وزن ۶۶ کیلوگرم که نخستین حضور خود را در رقابت های جهانی تجربه می کند در دور نخست سوسلان داوروف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی و برنز اروپا از بلاروس را ۲ بر یک شکست داد.
وی در دور دوم ، کنستانتین استاس از بلغارستان را ۱۰ بر یک شکست داد و در مرحله یک هشتم نهایی نیز آلمات کبیسبایف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان را ۴ بر یک مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت و در این مرحله دنیس دامیانکوف را پیش رو دارد.
در وزن ۵۹ کیلوگرم مهرداد مردانی در نخستین تجربه جهانی خود در دور نخست فیروز توختایف از ازبکستان را ۳ بر صفر شکست داد و در مبارزه بعدی نیز همت رستم از ترکیه را ۵ بر ۲ شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.
مردانی در این مرحله نتیجه را ۱۲ بر ۶ به کیم سئونگ هاک از کره جنوبی واگذار کرد و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.
مردانی نیز باید منتظر باشد تا در صورت راهیابی حریف کره ای به فینال در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود.
از حوادث این وزن می توان به شکست استپان ماریانیان روس٬ قهرمان بازیهای اروپایی ۲۰۱۵ باکو از فومیتا ژاپنی و شکست طالح ممدوف از آذربایجان مقابل ژول چوبیکوف قرقیز اشاره کرد.
یوسف قادریان نماینده وزن ۸۰ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل مانوکویان حریف ارمنستانی مغلوب شد. مانوکیان لحظاتی قبل با شکست حریف سوئدی به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت تا در کشتی بعدی برای راهیابی به نیمه نهایی مقابل الیسس از آلمان روبرو شود.
به این ترتیب قادریان هنوز از دور مسابقات حذف نشده و باید منتظر حضور حریف ارمنی در فینال باشد تا در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان برود.
شهاب قوره جیلی نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران نیز پس از پیروزی دو بر یک در دور نخست مقابل مورات رومانوف از قرقیزستان را ۲ بر یک مقابل هیکی نابی دارنده مدال نقره المپیک، ۲ طلا و یک برنز جهان از استونی قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و باید منتظر باشد تا در صورت حضور حریف نامدارش در فینال در جدول بازنده ها به مصاف حریفان برود.
در این وزن صباح شریعتی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ و کشتی گیر ایرانی الاصل آذربایجان مقابل حریف اوکراینی مغلوب شد.
روز گذشته و در نخستین روز این مسابقات، محمد علی گرایی (۷۱ کیلوگرم)، سعید عبد ولی (۷۵ کیلوگرم) و حسین نوری (۸۵ کیلوگرم) سه مدال برنز کسب کردند.