جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح و آغاز ٣۶ پروژه تامین اجتماعی در ١٩ استان در هفته دولت خبر داد و گفت: تا هفته آینده کل مطالبات داروخانه‌ها تا آخر سال ٩۵ را تسویه می کنیم که حدود ١٢٠ میلیارد تومان است. به گزارش جامع خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افتتاح و آغاز ٣۶ پروژه تامین اجتماعی در ١٩ استان در هفته دولت خبر داد و گفت: تا هفته آینده کل مطالبات داروخانه‌ها تا آخر سال ٩۵ را تسویه می کنیم که حدود ١٢٠ میلیارد تومان است.

به گزارش جامع خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی؛ دکترسید تقی نوربخش در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ترتیب داده شده بود با بیان اینکه این سازمان با توجه به ماموریت های درمانی در دولت یازدهم اقدام به تجهیز و توسعه امکانات درمانی خود کرد، گفت: پروژه‌های مختلف تأمین اجتماعی در مناسبت های مختلف به بهره برداری می‌رسند.

وی افزود: در هفته دولت در ١٩ استان پروژه‌هایی را کلید می‌زنیم و یا بهره برداری می کنیم که از جمله آنها می‌توان به استانهای آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و جنوبی و رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان،کرمان، گیلان، مازندران، مرکزی و هرمزگان اشاره کرد.

دکتر نوربخش با بیان اینکه ٣۶ طرح با مجموع متراژ ٢٧هزار و ٣٠ متر در این ١٩ استان بهره برداری و یا کلنگ زنی می‌شوند، گفت: جمع کل هزینه طرح ها ٩٠ میلیارد تومان خواهد بود. از این تعداد ٢٨ پروژه درمانی و ٨ پروژه بیمه‌ای است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: از اعتماد مجدد رییس جمهور و نمایندگان مجلس به دکتر ربیعی خوشحالیم.

دکتر نوربخش با اشاره به برنامه‌های دولت دوازدهم برای پایدارسازی منابع صندوق های بیمه ای گفت: تامین اجتماعی تنها صندوقی است که از حیث محاسبات بیمه ای هنوز میان منابع و مصارفش تعادل وجود دارد و ضریب پشتیبانی آن بالاتر از ۵ حفظ شده است.

وی افزود: توانسته‌ایم علی رغم تعهدات سنگین، بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان در هر ماه بدون اتکاء به منابع عمومی هزینه کنیم و ماهانه بالغ بر ۴٢٠٠ میلیارد تومان مستمری و بیمه بیکاری بدون دیرکرد در سال ٩۶ بپردازیم.

دکترنوربخش با بیان اینکه ساختار و تعادل منابع و مصارف صندوق ها چالش بزرگی است گفت: رئیس جمهور هم اعلام کرده‌اند بیش از ١۵٠ هزار میلیارد تومان در سال صرف تعهدات صندوق‌ها در بخش های مختلف می‌شود که معادل نیمی از بودجه دولت است.

مدیرعامل سازمان تامین با بیان اینکه سال گذشته ٨٠هزار میلیارد تومان هزینه مصارف بخشهای بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی بود، عنوان کرد: البته ما بر خلاف سایر صندوق ها، بدون اتکاء به بودجه عمومی امور را پیش می بریم. در تامین اجتماعی از سال های گذشته اینگونه عمل کردیم و امیدواریم در قبال سایر صندوق ها هم همینگونه عمل شود.

دکتر نوربخش درباره مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: داروخانه‌ها و پزشکان در اولویت پرداخت سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند، در برخی شهرها مطالبات را تا اسفند تسویه کردیم و در برخی دیگر جلوتر هستیم. ضمن آنکه تامین اجتماعی بابت دارو ١٨٠٠ میلیارد تومان از مراکز دولتی و خصوصی طلبکار است، البته با توجه به اینکه دارو کالای استراتژیک است، خود را موظف می دانیم علی رغم طلب سنگین از داروخانه ها در تامین مواد اولیه و دارو مشکلی ایجاد نشود.

وی اعلام کرد که تا هفته آینده کل مطالبات داروخانه‌ها تا آخر سال ٩۵ را تسویه می کنیم که حدود ١٢٠ میلیارد تومان است.

دکتر نوربخش درباره کارت هوشمند درمان نیز عنوان کرد: در فاز اول دفترچه ها در مراکز ملکی حذف شدند. تا یک ماه گذشته ٢٠ میلیون نسخه الکترونیک در قالب این طرح تولید شد و طرح بدون نقص و ایراد در حال اجراست. گام دوم این بود که در استان یزد دفترچه ها در مراکز طرف قرارداد هم به صورت پایلوت حذف شوند که در جریان است و قرار شده در سه استان دیگر هم شروع شود.

وی افزود: در زمینه استقرار نسخه الکترونیک مشکلی نداریم و طرح قابل توسعه است و امیدواریم با همکاری وزارت بهداشت این طرح در کل کشور مستقر شود. پرداخت ها به پزشکان در طرح پایلوت آنلاین و بروز است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه حدود دو میلیون همپوشانی برای کسانی که دو یا چند دفترچه داشتند حذف شد گفت: امید است تا پایان شهریور کلیه همپوشانی ها از بین برود و هر ایرانی فقط یک دفترچه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره ورشکستگی صندوق تأمین اجتماعی افزود: ما صندوق بین نسلی هستیم و دولت تضمین کننده صندوق های بیمه‌ای است. یک نگرانی ما این است که تعهدات روی هم مانده گذشته برای دولت های آینده ایجاد مشکل نکند.

دکتر نوربخش ادامه داد: ما هنوز به نقطه سربه سری نرسیده‌ایم و نسبت بیمه شده به مستمری بگیر هنوز به زیر ۵ نرسیده است. در برخی صندوق ها این نسبت به زیر یک رسیده است. امروز نظام تصمیم گیر کشور به این نتیجه رسیده اند که باید راه حل ها و راهبردهایی برای رفع مشکلات صندوق ها اندیشیده شود که این موضوع در دولت دوازدهم از اولویت هاست.

وی درباره تسهیلات ویژه به بازنشستگان گفت: از جمله برنامه‌های ما برای آینده، سهام دار کردن بازنشستگان در پروژه‌های نفت و پتروشیمی است که اکنون مراحل تصویب خود را در هیأت مدیره می گذراند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه کارگران ساختمانی نیز عنوان کرد: ٢٠٠هزار سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی در حال توزیع است و آمار بیمه شدگان ساختمانی به یک میلیون و صدهزار نفر می رسد.

دکتر نوربخش درباره اقدامات این سازمان پس از برجام عنوان کرد: آمریکا تلاش کرد در این مسیر سنگ اندازی کند تا ظرفیت های برجام محقق نشود اما ما به سهم خودمان توانستیم گامهای موثری برداریم.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی پس از برجام در زمینه های مختلف موفق به جذب سرمایه گذاری خارجی شده است و در حال حاضر نیز در آستانه انجام یک قرارداد فاینانس برای ساخت بیمارستان نسل ۵ در شیراز هستیم.

دکتر نوربخش گفت: در حوزه سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی نیز در حوزه نفت و گاز قرارداد همکاری با کره جنوبی به امضا رسیده است.

وی افزود: هلدینگ دارویی سازمان تأمین اجتماعی نیز در کشور جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری انجام داده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پیگیری و رایزنی برای جذب سرمایه به منظور احداث هتل های هما در شهرهای همدان و اصفهان خبر داد.

دکتر نوربخش بر توجه جدی به اقتصاد مقاومتی در تمامی فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی در درجه اول اهمیت قرار دارد و به عنوان نمونه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی در راستای خودکفایی در بنزین به بهره برداری رسید.