جامع خبر(جامع نیوز):معاون بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا از آغاز آخرین طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید با شناسایی مشتریان واقعی و مصرف کننده از فردا (سه شنبه) خبر داد و گفت: در این طرح خودروی پراید با ارائه کد ملی از سوی افراد فقط به مشتریان واقعی و مصرف کننده ارائه می شود. […]

جامع خبر(جامع نیوز):معاون بازاریابی و فروش شرکت خودروسازی سایپا از آغاز آخرین طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید با شناسایی مشتریان واقعی و مصرف کننده از فردا (سه شنبه) خبر داد و گفت: در این طرح خودروی پراید با ارائه کد ملی از سوی افراد فقط به مشتریان واقعی و مصرف کننده ارائه می شود.

به گزارش جامع خبر ؛ «رضا تقی زاده» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران با عنوان «آخرین طرح پیش فروش مشتریان خاص پراید» در محل این شرکت در تشریح این طرح افزود: با اعلام خارج شدن پراید از خط تولید در هفته های گذشته، با موجی از تقاضا برای خرید این خودرو بویژه از سوی نمایندگی های فروش و نمایشگاه داران مواجه شدیم.

این مقام مسئول با اشاره به تجربه خارج شدن پیکان از خط تولید در سال های گذشته که در نهایت منجر به افزایش بیش از ۲ برابری قیمت آن در واپسین روزهای تولید شد، تصریح کرد: این طرح به منظور مقابله با ایجاد چنین شرایط قیمتی درباره پراید طراحی شد.

وی بیان داشت: در این طرح به هر فرد حقیقی مطابق با کد ملی اش و همچنین بررسی سوابق مشتریان، یک خودرو اختصاص خواهد یافت.

تقی زاده خاطرنشان کرد: دانشجویان، طلاب، زوج های جوان که در سال جاری ازدواج کرده باشند، افراد جویای کار و بازنشستگان در این طرح در اولویت قرار خواهند داشت.

وی گفت: در این طرح برای نمایندگی های فروش سایپا هیچ سهمی در نظر گرفته نشده است و فرزندان بالای ۱۸ سال خانواده ها در صورتی که جویای کار باشند، با استعلام از طریق وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی می توانند به ثبت نام بپردازند؛ در این زمینه در چند مرحله از جمله ثبت نام و صدور دعوتنامه از مشتریان تقاضای ارائه مدارک خواهد شد.

معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: افرادی که اکنون از خودروی پراید استفاده می کنند نیز می توانند در این طرح مشارکت کنند.

تقی زاده تصریح کرد: سقف فروش پراید در این طرح بسته به نیاز مشتریان است، فروش به شیوه اینترنتی انجام خواهد شد و پس از اجرای این طرح همه خودروهای خانواده پراید از جمله وانت پراید از خط تولید خارج خواهند شد؛ در این طرح در تلاشیم نسبت به تامین خودروی همه ثبت نام کنندگان تا پایان سال اقدام کنیم.

تقی زاده یادآوری کرد: نزدیکترین جایگزین فعلی پراید می تواند گروه تیبا یا گروه ایکس ۲۰۰ باشد که مصرف کننده باید تا ۲۵ درصد نسبت به پراید هزینه بیشتری بابت خرید آن متقبل شود؛ در این زمینه خواستار آن هستیم تا سیستم بانکی به یاری مشتریان بشتابد.

وی اظهار داشت: هم اکنون تولید هر دستگاه پراید با زیان حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریالی همراه است و فقط سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال در تولید پراید زیان داشتیم.

این مقام مسئول در پاسخ به ایرنا خاطرنشان کرد: شرکت سایپا متعهد می شود که پس از خارج ساختن این خودرو از خطوط تولید، تا ۱۰ سال به تامین قطعات آن بپردازد.

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد دلیل اصلی خروج پراید از خطوط تولیدی این شرکت، تبعیت از قوانین مصوب و همراستا با سیاست‌های دولت و مجلس شورای اسلامی است.

پیش تر «مهدی جمالی» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرده بود: دغدغه فعلی این گروه با توجه به مطالعات بازار ، وابستگی اقتصادی و درآمدی بسیاری خانواده های کم درآمد و کم بضاعت کشور به پراید است و در حقیقت بخشی از اشتغال کشور با استفاده از این خودرو تامین می شود.

وی بیان داشت: از بخش فروش گروه سایپا درخواست کرده ایم تا برنامه ای طراحی کنند تا پیش از خروج پراید از سبد تولید، به این قشر آسیبی وارد نشود و این را وظیفه اجتماعی خود می دانیم.

جمالی اظهار داشت: کم مصرف بودن، پایین بودن قیمت و هزینه های تعمیراتی و خدمات پس از فروش گسترده، از جمله ویژگی هایی است که محبوبیت این خودرو را نزد خانواده ها دوچندان کرده است.