جامع خبر(جامع نیوز):اولین جشنواره و مسابقه میزبان برتر با حمایت بزرگترین گروه دانشگاهی آموزش هتلداری دنیا از کشور سوییس در تاریخ ۲۴ و ۲۵ شهریور در تهران برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر مهندس محسن عبدالهی دبیر جشنواره در نشست خبری رویداد فوق گفت: یکی از مشکلات مهم متاسفانه بحث پذیرایی و […]

جامع خبر(جامع نیوز):اولین جشنواره و مسابقه میزبان برتر با حمایت بزرگترین گروه دانشگاهی آموزش هتلداری دنیا از کشور سوییس در تاریخ ۲۴ و ۲۵ شهریور در تهران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری جامع خبر مهندس محسن عبدالهی دبیر جشنواره در نشست خبری رویداد فوق گفت: یکی از مشکلات مهم متاسفانه بحث پذیرایی و تشریفات است که در ایران به آن توجه کمتری شده و در گذشته باریستاها و آشپزها شرایط خوبی نداشتند ولی امروزه شرایط بهتر شده و سطح خدمات آنها ارتقاء یافته، ولی فضای بسیاری برای پیشرفت باقی مانده است.
در این نشست آقایان محمدرضا طواف نماینده دانشگاههای سوییس اجوکیشن که رابط علمی بین ایران و سوییس می باشد و آقای امیرعلی اشرف مدیر اجرایی جشنواره و نماینده سفارت سوییس حضور داشته و به ارائه توضیحاتی پرداختند.
این مسابقه با حضور حدود ۲۰۰ شرکت کننده و سه داور که یکی ازآنها از کشور سوییس خواهد بود و با حضور مدیران هتل ها و رستوران های برگزار خواهد شد. همچنین خبرنگاران، طی دو روز برگزاری جشنواره که روز اول بصورت تئوری و روز دوم بصورت عملی خواهد بودحضور خواهند داشت و به پوشش اخبار مبادرت خواهند کرد و در نهایت به سه نفر اول جایزه ویژه که تحصیل رایگان در بزرگترین دانشگاه هتلداری کشور سوییس می باشد تعلق خواهد گرفت. قطعا این جایزه و حضور برندگان در این دوره های آموزشی حرفه ای تاثیرات مثبتی را در آینده این صنعت در کشور ایران خواهد داشت که ازاثرات آن می توان به کسب علوم و مهارتهای این رشته و انتقال و آموزش آن به هنرجویان کشور توسط برندگان مسابقه و همچنین انگیزه ای برای شرکت کنندگان دوره های بعدی جهت ارتقای علمی و عملی این حرفه اشاره کرد.
باید بیان داشت که کشور ما در این زمینه کمی با استانداردهای بین المللی فاصله دارد ولی با این طرح انشااله سطح آن ارتقاء خواهد یافت و با تدوین استانداردهای بین المللی وضعیتی به مراتب مطلوب تر ایجاد خواهد شد تا بتوانیم در زمینه پذیرایی و خدمات به گردشگران و مسافران خارجی سرویس مناسب تری ارائه نماییم.
لازم به ذکر است این جشنواره و مسابقه با حمایت علمی و مادی کشور سوییس و البته برخی شرکت های داخلی برای اولین بار در منطقه خاور میانه و در کشور ایران برگزار می شود و به واسطه طرحی آن توسط آقای عبداللهی به دانشگاههای سوییس اجوکیشن ارائه گردیده، برگزار خواهد شد و اساتید و شخصیت های مطرحی ازاین صنف در این رویداد حضور خواهند داشت.