جامع خبر(جامع نیوز) :جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی با حضور استاندار، رئیس شورای شهر مشهد و کلیه روسای سرپرستی‌های بانک‌های استان، رئیس و معاون منطقه یک و کلیه حوزه‌های موسسه در استان خراسان روز دوشنبه ۱۳شهریور۱۳۹۶به میزبانی موسسه اعتباری ملل در هتل میثاق مشهد برگزار شد. به گزارش جامع خبربه نقل از روابط […]

جامع خبر(جامع نیوز) :جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی با حضور استاندار، رئیس شورای شهر مشهد و کلیه روسای سرپرستی‌های بانک‌های استان، رئیس و معاون منطقه یک و کلیه حوزه‌های موسسه در استان خراسان روز دوشنبه ۱۳شهریور۱۳۹۶به میزبانی موسسه اعتباری ملل در هتل میثاق مشهد برگزار شد.

به گزارش جامع خبربه نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، استاندار خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دارای یارانه به بخش‌های تولیدی این استان اختصاص یافته که ۱۰۰ میلیارد ریال آن به حساب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان واریز شده است.
علیرضا رشیدیان افزود: این مبلغ برای کمک های فنی و اعتباری به واحدهای کشاورزی، ساختمان، صنعت، معدن، تجارت و خدمات پرداخت می شود. تسهیلات مزبور که به واحدهای نیازمند نقدینگی اختصاص می‌یابد، مطابق آئین نامه تنظیم شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرهای برخوردار با سه درصد یارانه و در مناطق روستایی و کمتر برخوردار با پنج درصد یارانه پرداخت می شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: نزدیک شدن نرخ سود بانکی به نرخ تورم به نفع اقتصاد کشور است و در تمام دنیا و اقتصاد های توسعه یافته، نرخ سود تسهیلات حدود چهار تا چهار و نیم درصد است.
رشیدیان با اشاره به ابلاغ مصوبات بانک مرکزی در زمینه تعدیل نرخ سود بانکی افزود: باید کوشید فرهنگ اشتغال به کار تحکیم شود و سیاست‌های مشوق بیکاری کنار گذاشته و نرخ سود بانک‌ها هم معقول و متعارف شود.
وی در ادامه افزود: در سال ۱۳۹۴ حدود ۳۶ هزار اشتغال خالص ایجاد شد و رتبه استان در طلاق از رتبه نخست کشور به رتبه سوم رسید و سرانجام در سال گذشته این رقم به ۱۰۰ هزار اشتغال خالص رسید و رتبه استان در طلاق نیز به رتبه هشتم کشور کاهش یافت.این آمار نشان می دهد که توجه به اشتغال و تولید می تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق منجر شود.