جامع خبر(جامع نیوز):همایشی با عنوان «حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش های نظام توزیع» به همت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و انجمن صنایع پوشاک ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد. همایش حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش های نظام توزیع برگزار شد به گزارش پایگاه خبری […]

جامع خبر(جامع نیوز):همایشی با عنوان «حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش های نظام توزیع» به همت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و انجمن صنایع پوشاک ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برگزار شد.
همایش حمایت از تولید داخلی پوشاک و چالش های نظام توزیع برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری جامع خبر، در این همایش «شهباز حسن پور» عضو فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، «زکی پور» رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، «فاطمی» عضو اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، «افتخاری» رییس هیات مدیره شرکت توسعه صادرات و فروش پوشاک، «افسانه محرابی» مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، «گلنار نصرالهی» مشاور وزیر صنعت در امور صنایع نساجی و پوشاک، «هاکوپیان» رییس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران، اعضای اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و شماری از تولیدکنندگان حضور داشتند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در این همایش گفت: قاچاق پوشاک و هر کالای دیگر حتی سنگ قبر جنایت است و باید مسئولان و دست اندرکاران با آن برخورد کنند.
«مهرداد زکی پور» افزود: سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت گویای این است که وی به وضعیت فلاکت بار پوشاک در مقابل عوامل بیگانه اشراف داشته و راهکار مناسبی دارد و امیدواریم چراغ مبارزه با قاچاق روشن شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است، به راحتی بازار پوشاک را واگذار کردیم و ١٢ میلیارد دلار پوشاک از مبادی قانونی وارد می شود اما حقوق گمرکی نمی پردازد.
وی تصریح کرد: ورود پوشاک قاچاق، کارگر متخصص ایرانی را بیکار و صنعت کشور را ناکارآمد کرده و در مقابل باعث تقویت صنعت کشورهای دیگر همچون چین و ترکیه شده است.
رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک تنها راه حمایت از تولید داخل را تقویت آن، تبدیل آمار رسمی واردات پوشاک به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و مقایسه میزان واردات کالای تولیدی با قاچاق کالا عنوان کرد.
در ادامه آقای سومبات هاکوپیان رییس هیات مدیره انجمن صنایع پوشاک ایران به سخنرانی پرداخت و گفت: واقعیت این است که قاچاق کم یا زیاد فرقی نمیکنه وجود دارد. یک رودخانه ای است که باز شده و سدی را می طلبد باید فکری به حالش کرد.
در طی ۲ سال گذشته تلاش های زیادی شده و دست آوردهایی داشتیم و از همه مهمتر از شهریور ماه وزیر محترم وقت دستور العمل را به صراحت به امور اصناف ابلاغ کردند در نتیجه مجری این دستور العمل گروه اصناف می باشد و ما نباید دنبال جایی دیگر بگردیم ولی من متاسفم بگم که تمام کارها از طریق بخش نامه ها اجرا نمیشه بلکه دستورات اجرایی می خواهد.
من با افتخار به شما میگویم با صنعتی صحبت می کنید که دولت یک ریال سرمایه گزاری روی آن نکرده است صنعت پوشاک را کلا بخش خصوصی اداره می کند و حتی متاسفانه باید بگویم برای ایجاد یک برند مانع هم ایجاد می کنند.
ما در شبکه توزیع مشکل داریم شبکه توزیع ما سنتی است حتی فروشگاه هایی زنجیره ای که قرار است با سیستم نوین مورد بهره برداری قرار بگیرند باز مجدد در اختیار همان شیوه های کهنه قرار می گیرند که حتما باید با شیوه های نوین عمل بکنند.
در بخش تولید هیچ گونه فاصله ای بین صنف و صنعت وجود ندارد همه ما یکپارچه از شما دولت مردان می خواهیم که به این وضعیت نابسامان بیندیشد.
اگر شما میگید تولید و اشتغال یعنی چی : یعنی ما باید بازرگان مان ، تجارت مان در خدمت تولید داخلی قرار بگیرد نه این که من افتخار کنم از طریق واردات شغل ایجاد کردم که کاملا این شغل مخرب است.