جامع خبر(جامع نیوز): چهاردهمین مدرسه بانک اقتصادنوین در ایام عیدهای قریان و غدیر با حضور جمعی از مدیران ارشد این بانک، معتمدین و مقامات محلی و اهالی روستای “کنارکمبان” منطقه بنت سیستان و بلوچستان رسما افتتاح شد. به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مراسم که با حضور سرپرست […]

جامع خبر(جامع نیوز): چهاردهمین مدرسه بانک اقتصادنوین در ایام عیدهای قریان و غدیر با حضور جمعی از مدیران ارشد این بانک، معتمدین و مقامات محلی و اهالی روستای “کنارکمبان” منطقه بنت سیستان و بلوچستان رسما افتتاح شد.

به گزارش جامع خبر به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در این مراسم که با حضور سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان، بخشدار منطقه بنت، امام جمعه و اهالی روستای کنار کمبان و دانش‌آموزان مدرسه اقتصادنوین برگزار شد، فرهاد عربلو نایب رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین طی سخنانی گفت: بانک اقتصادنوین با هدف توسعه دانایی در مناطق محروم نسبت به ساخت مدرسه در این مناطق اقدام کرده است.

وی افزود: با همراهی و همدلی سهامداران و اعضای هیات مدیره بانک اقتصادنوین و با راه‌اندازی این مدرسه تعداد مدارس این بانک به چهارده مدرسه در سراسر کشور رسید؛ ضمن اینکه دوازده مدرسه دیگر بانک در دست احداث می‌باشد که به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

نایب رئیس هیات مدیره بانک اقتصادنوین در ادامه تاکید کرد: مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم فرصت ادامه تحصیل برای فرزندان این سرزمین را فراهم می‌کند و می‌تواند زمینه پیشرفت و آبادانی در این مناطق در آینده نه چندان دور را فراهم کند.

شیرزاده سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم با اشاره به لزوم بهسازی فضاهای آموزشی منطقه گفت: پیش از ساخت مدرسه اقتصادنوین در روستای کنارکمبان فرزندان این منطقه در کانکس‌های فاقد امکانات تحصیل می‌کردند که بسیار سخت و طاقت فرسا بود.

وی افزود: در برخی مواقع در ماه‌های اردیبهشت و خرداد دمای هوا در این منطقه از ۵۰ درجه سانتیگراد فراتر می‌رود و در چنین هوایی درس خواندن بسیار دشوار و طاقت فرساست.

وی گفت: مدرسه جدیدکه با مشارکت بانک اقتصادنوین تجهیز شده است به انواع امکانات آموزشی و سرمایشی مجهز بوده و شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

در این مراسم بخشدار منطقه بنت سیستان و بلوچستان نیز طی سخنانی با اشاره به محرومیت این منطقه در برخورداری از فضاهای آموزشی مناسب گفت: منطقه بنت در غربی‌ترین بخش استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی بخش بشاگرد واقع شده و از نقاط بسیار محروم استان به شمار می‌رود.

بشیراحمد رئیسی‌زاده ضمن قدردانی از مشارکت بانک اقتصادنوین در ساخت مدرسه در این منطقه گفت: خوشبختانه بانک اقتصادنوین درک صحیحی از خدمت به همنوع در مناطق محروم دارد، به طوری که این مدرسه دومین مدرسه این بانک در این منطقه می‌باشد.
وی ابراز امیدواری کرد ساخت مدارس بانک اقتصادنوین در این منطقه استمرار یابد.

مولوی علی ایزدپناه امام جمعه روستا “دهان” نیز در این مراسم با اشاره به لزوم ایجاد شرایط ادامه تحصیل کودکان و نوجوانان این منطقه گفت: خوشبختانه فضاهای آموزشی منطقه طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شدت افزایش یافته ولی لازم است نسبت به بهسازی و توسعه این فضاها اقدام لازم صورت پذیرد.

وی گفت: خوشبختانه دختران و پسران این منطقه در حال ادامه تحصیل در مقاطع مختلف هستند و با تلاش و کوشش به موفقیت‌های ارزشمندی دست خواهند یافت.

بانک اقتصادنوین تاکنون با ساخت ۲۶ مدرسه در مناطق محروم استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، گیلان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، زنجان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی فرصت علم آموزی در محیط مناسب را برای فرزندان این سرزمین فراهم کرده است که از این تعداد ۱۴ مدرسه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی در حال ساخت می‌باشد.