جامع خبر(جامع نیوز):رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفات رانندگی موتورسواران از ابتدای آذر ماه از طریق دوربین های هوشمند سطح معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت ثبت و ضبط می شود. به گزارش جامع خبربه نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ؛ سردار محمدرضا مهماندار در باره افزود: تخلفات خودروها از […]

جامع خبر(جامع نیوز):رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفات رانندگی موتورسواران از ابتدای آذر ماه از طریق دوربین های هوشمند سطح معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت ثبت و ضبط می شود.

به گزارش جامع خبربه نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ؛ سردار محمدرضا مهماندار در باره افزود: تخلفات خودروها از گذشته توسط دوربین‌ها ثبت می‌شده که در مرحله جدید با ایجاد تغییرانی، امکان ثبت و ضبط تخلف موتورسیکلت ها نیز در سطح شهر تهران فراهم شده است.
وی اظهار کرد: برهمین اساس، دوربین های هوشمند همان تخلفاتی را که برای خودروها در معابر اصلی و بزرگراهی ثبت می کنند، از ابتدای آذرماه امسال نیز برای موتورسیکلت های سطح شهر نیز اعمال خواهند کرد.
سردار مهماندار تصریح کرد: سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده از جمله تخلفاتی است که برای موتورسیکلت سواران از طریق دوربین های هوشمند ثبت تخلف موجود در سطح شهر تهران ثبت و ضبط خواهد شد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به فعالیت مکانیزه بیش از یک هزار دوربین هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در سطح پایتخت گفت: همین تعداد دوربین هوشمند، از ابتدای آذرماه کار ثبت تخلف موتورسیکلت ها را نیز انجام خواهند داد.
سردار مهماندار با اشاره به اینکه اجرای آزمایشی این طرح از ۳ ماه پیش آغاز شده، افزود: دراین مدت بیش از ۳۰۰ هزار پلاک موتورسیکلت متخلف ثبت و ضبط و کار صحت سنجی آن برای اطمینان از کارکرد درست نرم افزاد انجام شده است.
رییس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: ۳۰۰ هزار پلاک موتورسیکلت متخلف ثبت شده دراین مدت، به سامانه اجراییات نیروی انتظامی وارد نشده و دراین مدت ثبت تخلفات تنها جنبه ارشادی داشته است.
سردار مهماندار تاکید کرد: از ابتدای آذرماه امسال تردد تمامی موتورسیکلت‌های شهر تهران از طریق دوربین های هوشمند، رصد شده و تخلفات ثبت و ضبط و اعمال قانون خواهد شد.
به گفته وی، تخلفات موتورسیکلت سواران برهمین اساس در سامانه پلیس ثبت و ضبط می شود و افراد(همانند مالکان خودروها) باید نسبت به پرداخت جرائم مربوطه اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص مبلغ جریمه تخلف موتورسیکلت‌ها نیز گفت: هیچ تفاوتی میان مبلغ جریمه موتورسیکلت و خودرو وجود ندارد، برای مثال جریمه عبور از چراغ قرمز برای خودرو و موتورسیکلت ۲۰۰ هزار تومان است.
سردار مهماندار در خصوص برخورد پلیس راهور با پلاک‌های مخدوش نیز گفت: طرح برخورد با پلاک مخدوش موتورسیکلت‌ و خودرو از ابتدای آذرماه امسال اجرایی می شود.
به گفته وی، مخدودش کردن و یا دستکاری پلاک موتورسیکلت‌ها و یا خودرو منجر به توقیف وسیله نقلیه، و براساس نظر قاضی ۶ ماه تا یک سال حبس برای مالک به دنبال دارد.