جامع خبر (جامع نیوز) : هفدهمین دوره از مسابقات معتبر و بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM-ICPC دانشگاه امیرکبیر در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه ۹۶ با حمایت شرکت آسان پرداخت پرشین در محل این دانشگاه برگزار شد. این مسابقه که زیر نظر انجمن ماشین‌های محاسباتی-ACM (معتبرترین انجمن جهان در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر) برگزار می‌شود شامل سلسله‌ […]

جامع خبر (جامع نیوز) : هفدهمین دوره از مسابقات معتبر و بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM-ICPC دانشگاه امیرکبیر در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه ۹۶ با حمایت شرکت آسان پرداخت پرشین در محل این دانشگاه برگزار شد.

این مسابقه که زیر نظر انجمن ماشین‌های محاسباتی-ACM (معتبرترین انجمن جهان در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر) برگزار می‌شود شامل سلسله‌ مسابقه‌هایی ‌است که به‌صورت مرحله‌ای و به‌منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله‌ جهانی این مسابقه، صورت گرفت.
گفتنی است این مسابقه بین تیم‌های دانشگاهی و دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های برتر اروپا (دانشگاه KTH Royal Institute of Technology سوئد و دانشگاه university of munich آلمان) و به شکل همزمان و مولتی‌سایت (از سه سایت تهران، مونیخ آلمان و استکهلم سوئد) برگزار شد.
در سال گذشته میلادی نیز ۴۰۲۶۶ دانشجو از ۲۷۳۶ دانشگاه و ۱۰۲ کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده‌اند.
حامی رسمی این مسابقات از سال ۱۹۹۷، شرکت IBM است و در ایران نیز شرکت آسان پرداخت پرشین حامی انحصاری هفدمین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی در دانشگاه امیرکبیر است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس‏ ‏icpc.aut.ac.ir مراجعه کنند.