جامع خبر(جامع نیوز):دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه‌ای که با حضور اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور توسعه و حمایت از اشتغال در قالب تعاونی راه‌اندازی شده است و افزایش سرمایه بانک سبب ارتقاء خدمات آن می‌گردد. وزیر […]

جامع خبر(جامع نیوز):دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه‌ای که با حضور اعضاء کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور توسعه و حمایت از اشتغال در قالب تعاونی راه‌اندازی شده است و افزایش سرمایه بانک سبب ارتقاء خدمات آن می‌گردد.

وزیر تعاون بابیان این مطلب که ازجمله مشکلات و معضلات بانک توسعه تعاون کمبود سرمایه به شمارمی آید خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی ایجاد بانک‌های توسعه‌ای، توسعه آن بخش با حمایت از دولت و تزریق پول کافی جهت ارتقاء بخش می‌باشد و با توجه به اینکه سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی باید به ۲۵ درصد از اقتصاد برسد حمایت از بانک تخصصی بخش تعاون سبب ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط ازجمله سیاست‌های بانک توسعه تعاون در کمک به اشتغال بشمار می‌آید افزود: بانک توسعه تعاون درراستای حمایت از طرح‌های دولت به‌عنوان بانک عامل در طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی درنظرگرفته‌شده است.

در ادامه مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به عملکرد این بانک در سال گذشته افزود: تحقق ۹۷ درصدی پرداخت وام ازدواج به متقاضیان با توجه به سهمیه درنظرگرفته‌شده که در بین بانک ازنظر عملکردی بوده و همچنین کسب رتبه نهم در بین ۳۰ بانک از سوی وزارت، صنعت، معدن و تجارت در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط و مشارکت در طرح تضمینی خرید گندم به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان ازجمله طرح‌های بزرگی است که بانک توسعه تعاون درراستای حمایت از سیاست‌های دولت صورت داده است.

مدیرعامل بابیان اینکه شرکت در طرح اشتغال فراگیرواشتغال پایدار روستایی ازجمله طرح‌هایی است که درراستای حمایت از اشتغال درروستاها در حال پیگیری است افزود: بانک توسعه تعاون بانک عامل این طرح برای ایجاد ۶۵ هزار شغل درروستاهای کشور به شمار می‌آید.

در ادامه جلسه هریک از اعضاء کمیسیون دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را در جهت رفع مشکلات و معضلات مردم عنوان نمودند و مقرر گردید درراستای اجرای مسئولیت اجتماعی بانک توسعه تعاون جلسه‌ای مجدد با اعضاء این کمیسیون درراستای برنامه‌های آتی تشکیل گردد.